آرشیو سه‌شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۵، شماره ۴۶۶۵
ایران
۱۵

پرونده الکترونیکی سلامت در آذربایجان شرقی ایجاد می شود

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که روز گذشته به منظور بررسی دستاورد های حوزه سلامت در آذربایجان شرقی و افتتاح چند طرح بهداشتی و درمانی به تبریز رفته بود از ایجاد پرونده های الکترونیکی سلامت شهروندان آذربایجان شرقی تا سال آینده خبر داد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، سیدحسین قاضی زاده هاشمی در بدو ورود به تبریز از بیمارستان طالقانی به عنوان بیمارستان منتخب کشوری در هتلینگ بیمارستانی بازدید و بخش ال دی آر این بیمارستان را افتتاح کرد.

بخش ال دی آر شامل هشت اتاق مجزا هم برای زایمان طبیعی است که امکان حضور اعضای خانواده نیز در آنجا فراهم است.

وی در مراسم آغاز ساخت کلینیک تخصصی مرکز بهداشت ایلخچی گفت: تا سال آینده پرونده های سلامت شهروندان آذربایجان شرقی، به صورت الکترونیکی شده و فایل های اطلاعاتی برای کنترل وضعیت شهروندان تهیه خواهد شد.

وی با بیان این که 75 درصد مشکلات و بیماری ها در این استان ناشی از کم تحرکی، چاقی، بیماری های تنفسی، اعتیاد، انواع سرطان ها و مرگ مادران باردار است، گفت: کنترل این بیماری ها از طریق شبکه اطلاعاتی امکان پذیر است.

هاشمی افزود: نظام کارآمد در حوزه درمان همراه با کارآمدی بیمه ها، ده تا 15 سال طول می کشد.

افتتاح مرکز اوتیسم بیمارستان اسدآبادی، بازدید از محل احداث کلینیک تخصصی این مرکز، افتتاح مرکز بهداشتی و درمانی گوگان، کلنگ زنی مرکز بهداشتی درمانی ایلخچی، افتتاح مرکز سلامت زندان زنان، کلنگ زنی مرکز نوآوری و نمازخانه دانشگاه از دیگر برنامه های سفر وزیر بهداشت به تبریز بود.