آرشیو سه‌شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۵، شماره ۴۶۶۵
فرهنگ و هنر
۱۶

تجسمی

نمایشگاه عاشورایی «ارادت قلم» فراخوان داد

برج میلاد تهران و گروه فرهنگی هنری سدنا با همکاری پایگاه هنری «نقطه الف» به مناسبت فرارسیدن ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) فراخوان نمایشگاه «ارادت قلم» را با موضوع آیات، روایات، احادیث، اسامی، القاب و اشعار با محوریت امام حسین (ع)، شهدای کربلاو واقعه عاشورا منتشر کرده است.

هنرمندان می توانند برای شرکت در این نمایشگاه، تصویر اثر و مشخصات خود را در تلگرام به شماره 09197268712 (محمد بخشی زاده دبیر نمایشگاه) ارسال کنند. به علت محدودیت فضا حداکثر اندازه اثر با قاب 50 در 70 سانتی متر تعیین شده است.

هنرمندان خطوط کوفی، ثلث، نسخ، تعلیق، نستعلیق، شکسته، کرشمه، معلی، سفیر و... می توانند آثار خود را به نمایش عموم بگذارند. در صورت ارسال بیش از حد ظرفیت نمایشگاه، آثار به صورت گزینشی انتخاب خواهد شد.

شرکت در این نمایشگاه رایگان است و به شرکت کنندگان گواهی شرکت در نمایشگاه اعطا می شود.

آخرین مهلت ثبت نام هفتم آبان است. افتتاحیه نمایشگاه هم 14 آبان ماه در رواق هنری برج میلاد تهران برپا خواهد شد.

برپایی نمایشگاهی با نگاه عکاسانه زنان

امیرحسین حشمتی در نشست خبری نمایشگاه عکس 26 عکاس زن ایرانی و رونمایی از کتاب این نمایشگاه که روز گذشته در گالری شیرین برگزار شد، اظهار کرد: از مهر ماه سال گذشته این پروژه را آغاز کردم. البته ابتدا پروژه ای در سرم بود و این که می خواستم درباره آثار عکاسان پیشکسوت زن و مرد نمایشگاه برگزار کنم؛ حتی در این باره لیست تهیه کردم، اما استاد یحیی دهقان پور مرا از این قضیه منصرف کرد در نتیجه تصمیم نهایی این شد که نمایشگاهی از آثار عکاسان زن را راه اندازی کنم.

حشمتی یادآور شد: در این نمایشگاه 160 عکس از طبیعت، مستند اجتماعی، سینما و تئاتر و عکس خبری وجود دارد که درباره هر کدام از این عکس ها توضیحاتی نیز داده شده است. یکی دیگر از برنامه هایی که برای نمایشگاه داریم این بوده که کتابی در این رابطه آماده شده و با همکاری نغمه قاسم لو که انتشارات صور را دارد، رونمایی خواهیم کرد.

این نمایشگاه از روز جمعه 30 مهر در گالری شیرین افتتاح شده و تا 12 آبان ادامه دارد.