آرشیو سه‌شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۵، شماره ۴۶۶۵
حوادث
۱۹

مصرف مرگبار متادون به جای قرص ضد بارداری

زن جوان پس از خوردن قرص های متادون به جای قرص های ضد بارداری به کام مرگ فرو رفت. شوهر این زن در تحقیقات اولیه قضایی مدعی شد که قرص های متادون را برای مصرف خودش خریده بوده که همسرش به اشتباهی آن را مصرف کرده و جانش را از دست داده است.

به گزارش جام جم، ساعت 5 و 40 دقیقه دوشنبه ماموران کلانتری 142 کن، قاضی سجاد منافی آذر، کشیک قتل دادسرای امور جنایی تهران را در جریان مرگ مشکوک زن 18 ساله ای در یکی از محله های کن در غرب تهران قرار دادند.

بازپرس جنایی همراه ماموران و تیم بررسی صحنه جرم در محل مورد نظر حاضر شدند و مشاهده کردندکه زن افغان به دلیل مسمومیت با قرص فوت کرده است. با توجه به مشکوک بودن مرگ این زن، جسد او به پزشکی قانونی منتقل و شوهرش با دستور قضایی بازداشت شد. وی برای ادامه تحقیقات پیش از ظهر دوشنبه به شعبه سوم بازپرسی دادسرای امور جنایی تهران منتقل شد.

غلام 30 ساله به بازپرس منافی آذر گفت: من و همسرم 14 ماه پیش در افغانستان ازدواج کردیم و بعد به تهران آمدیم. در یکی از خانه های محله کن ساکن شدیم. ثمره زندگی مان دختری هفت ماهه است. من هر از گاهی که به خانه دوستانم می رفتم او برایمان متادون می گرفت و در آنجا مصرف می کردیم. با کار در ساختمان های نیمه کاره و... هزینه زندگی مان را تامین می کردیم. همسرم مدتی بود که قرص ضدبارداری استفاده می کرد.

روز حادثه که به محل کارم می رفتم، همسرم از من خواست که قرض ضد بارداری برایش بخرم. آن روز آن قدر سرم شلوغ بود که فراموش کردم آن را بخرم. همسرم گفت قرص خورده و می خوابد. از من خواست مراقب دخترمان باشم که بیدار نشود. من همانجا کنار دخترم خوابم برد. نیمه شب با شنیدن سروصدا از خواب بیدار شدم و دیدم همسرم حالش بد شده و بسختی نفس می کشد. با خانه یکی از اقوام تماس گرفتم و کمک خواستم. تا پیش از آمدن آنها نیز با اورژانس تماس گرفتم و عملیات احیا برای نجات او را آغاز کردم، اما بی فایده بود. شک کردم او چه قرصی خورده است. سراغ دو قرص متادون که داخل نایلونی در جیبم بود، رفتم که متوجه شدم این قرص ها را که برای مصرف خریده بودم، همسرم مصرف کرده و فوت شده است.