آرشیو چهارشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۵، شماره ۴۶۶۶
سیاسی
۲

چرایی نامه نگاری لاریجانی با رهبر انقلاب

رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به نماینده تهران درباره چرایی نامه نگاری خود با رهبر انقلاب درخصوص لایحه احکام دائمی گفت: اگر این نامه نگاری صورت نمی گرفت، مصوبه مجلس با مخالفت شورای نگهبان مواجه می شد.

به گزارش جام جم، علی لاریجانی این مطلب را در بخشی از پاسخ خود به اخطار مصطفی کواکبیان، نماینده تهران بیان کرد.

کواکبیان در اخطار خود خطاب به لاریجانی اظهار کرد: شما در پاسخ به نمایندگان معترض به لایحه برنامه ششم گفتید که بنده به مقام معظم رهبری نامه نوشتم و این برای بنده سوال است که شما با چه اختیاری و براساس کدام ماده آیین نامه این نامه را به مقام معظم رهبری نوشتید.

لاریجانی در پاسخ به کواکبیان به مزاح گفت: مگر نامه نگاری بنده به نظر شما احتیاج دارد؟ بنده از این به بعد در کنار دفترم اتاقی قرار می دهم که نامه ها به امضای پروفسور کواکبیان، ممهور شود.

وی با تاکید بر این که رئیس مجلس می تواند نامه نگاری کند، انتقاد کواکبیان را عجیب خواند و اظهار کرد: بنده به نمایندگی از مجلس این نامه را ننوشتم بلکه به عنوان رئیس مجلس، این نامه نگاری صورت گرفته است. بنده برای رفع مشکل برنامه و نمایندگان نامه نگاری کردم و اگر این نامه نگاری صورت نمی گرفت با مخالفت شورای نگهبان مواجه می شد. شورای نگهبان در تفسیر خود تصریح می کند که اگر ایراد اصل 75 قانون اساسی بر لایحه ای گرفته شود، لایحه مذکور نمی تواند به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع داده شود و لایحه متوقف شده و مراعا می ماند.