آرشیو چهارشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۵، شماره ۴۶۶۶
رسانه: رادیو و تلویزیون
۳
یادداشت

جشنواره ای به وسعت ایران

دکتر علی دارابی (معاون امور استان های رسانه ملی)

جشنواره تولیدات رادیو و تلویزیون از دوره مدیریت دکتر علی لاریجانی در صداوسیما پایه گذاری شد و در دوره مدیریت مهندس سیدعزت الله ضرغامی باقدرت ادامه یافت. هرچند دوسالی به دلیل تغییر مدیریت، بعد از اتمام دوره مهندس ضرغامی برگزار نشد اما در فهرست اقدامات و اولویت های دکتر علی عسکری، رئیس کنونی سازمان قرار گرفت.

این جشنواره بیش از 25 سال سابقه دارد که در برخی سال ها برگزار نشده است و امسال (1395) قرار است نوزدهمین دوره آن، به میزبانی استان خوزستان از 30 آذر تا 3 دی برگزار شود. ایجاد رقابت سالم و سازنده میان مراکز صداوسیمای استان ها، برنامه سازان، تهیه کنندگان و سایر عوامل تولید از یک سو و انتقال تجربه و ابتکارات به همدیگر، برپایی کارگاه های آموزشی و آشنایی با جدیدترین یافته ها و تکنیک های برنامه سازی از سوی دیگر از اهداف این جشنواره به شمار می رود. افزون بر همه اینها، جشنواره تلاش می کند استانداردها و تراز برنامه سازی را به شرکت کنندگان منتقل کند و همه شرکت کنندگان فرصت می یابند با دستاوردها، پیشرفت ها، ظرفیت و توانمندی استان میزبان آشنا شوند. اینجا فرصتی است برای ارائه فعالیت های صداوسیمای میزبان به شرکت کنندگان سراسر ایران.

فضای حاکم بر جشنواره، همدلی و رقابت سازنده است و از برخی چهره ها و معاریف استان و کشور تجلیل خواهد شد.

بیش از 50 نفر از استادان، مدیران با سابقه و صاحبنظران، آثار و تولیدات استان ها را در حوزه رادیو، تلویزیون، خبر و گزارش، موسیقی، شعر، پژوهش و تحقیقات بررسی و ارزیابی می کنند.

بر اساس رای داوران، تندیس و لوح و هدایای جشنواره (هدهد) در مراسم اختتامیه به برندگان اهدا می شود. در سال های 1384 و 1385 که معاون استان ها بودم، توفیق داشتیم جشنواره اصفهان و مازندران (محمودآباد) را برگزار کنیم. حالاپس از وقفه ای چندساله امسال دوباره فرصتی نصیب من شده است که جشنواره نوزدهم را در سرزمین حماسه و مقاومت، خوزستان عزیز، برپا کنیم.