آرشیو دوشنبه ۳ آبان ۱۳۹۵، شماره ۶۳۴۱
جهان
۲۰

افزایش حملات عربستان به یمن پس از آتش بس

حملات عربستان علیه غیرنظامیان یمن، شنبه شب با پایان یافتن آتش بس 72 ساعته در یمن که از 20 اکتبر (29 مهر) آغاز شده بود، شدت گرفت. این در حالی است که اسماعیل ولد الشیخ احمد، فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن، از طرف های یمنی خواست برای تمدید آتش بس به مدت دست کم 72 ساعت دیگر همکاری و تلاش کنند.

به گزارش شبکه خبری المسیره، اگرچه هواپیماهای متجاوز عربستانی در زمان آتش بس به طور پراکنده شهرهای یمن را بمباران می کردند اما با پایان آن، حملات را با شدت بیشتری از سر گرفتند. گزارش ها نشان می دهد جنگنده های عربستان صبح روز گذشته 16 بار مناطق مختلف استان های صنعا، تعز، الحدیده، حجه و صعده در یمن را بمباران کردند که 9 حمله از مجموع این حملات در مناطق مختلف استان صنعا صورت گرفت.

این در حالی است که مجلس نمایندگان یمن در جلسه روز شنبه خود تاکید کرد توقف جنگ و پایان دادن به محاصره این کشور، صدور قطعنامه شورای امنیت را می طلبد، نه راه های اشتباهی که منجر به حل فراگیر این بحران نمی شود.

از طرفی در پاسخ به تداوم تجاوز عربستان و همپیمانانش، یگان موشکی ارتش و کمیته های مردمی یمن با شلیک سه موشک «کاتیوشا» به خودروها و نظامیان عربستان در روستای الراحه در منطقه جیزان خسارت جانی و مالی زیادی وارد کردند؛ طوری که شمار زیادی از نظامیان عربستانی در این روستا کشته یا زخمی شده اند.

عربستان از ششم فروردین سال گذشته با هدف بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی به قدرت٬ تجاوز نظامی به یمن را آغاز کرده است. این تجاوز تنها نتیجه ای که داشته٬ کشتار بیش از 10 هزار نفر، زخمی شدن ده ها هزار نفر و آواره شدن میلیون ها یمنی بوده است.