آرشیو سه‌شنبه ۴ آبان ۱۳۹۵، شماره ۲۱۴۷۲
صفحه آخر
۱۲

کوتاه از سراسر جهان

کویت

الرای: مسئول تالیف و تدوین کتاب های تربیت دینی و علوم اسلامی در وزارت آموزش و پرورش کویت، از نقش موثر آمریکا در زمینه تعیین خط مشی و موضوعات کتاب های درسی دینی در بسیاری از کشورهای عرب پرده برداشت. سفارت آمریکا در این کشور در اشاعه تفکرات لاییک و مخالف اسلام نقش مهمی ایفا می کند.

سرزمین های اشغالی

یدیعوت آحارونوت: براساس اسناد و مدارک به دست آمده از ارتش رژیم صهیونیستی، آمار اعتیاد به مواد مخدر در ارتش به ویژه گردان چتربازان افزایش یافته است. بسیاری از سربازان ارتش برای آرامش اعصاب به ویژه در هنگام مانور و افزایش بیم و هراس از مواد مخدر استفاده می کنند.

کره جنوبی

خبرگزاری فرانسه: پارک گئون مائه رئیس جمهور کره جنوبی خواستار اصلاح قانون اساسی این کشور شده تا به روسای جمهور آینده اجازه دهد برای دو دوره زمام قدرت را در دست داشته باشند. دوره ریاست جمهوری در کره جنوبی یک دوره پنج ساله است.

آلمان

اسپوتنیک: وزیر خارجه آلمان با اعمال تحریم های جدید علیه روسیه در بحبوحه اوضاع در حلب سوریه مخالفت کرده است. اشتاین مایر گفته «تحریم ها نمی توانند راه حلی برای خروج از بحران انسانی در سوریه باشند و حتی ممکن است موجب شوند مذاکرات متوقف شوند.»

بحرین

منامه پست: دادگاه آل خلیفه محاکمه شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین را به سوم آذر ماه موکول کرد. حکومت بحرین 31 خرداد گذشته شیخ عیسی قاسم را از حق شهروندی محروم کرد، این پنجمین باری است که دادگاه وی به تعویق می افتد.

افغانستان

ایرنا: یک منبع نزدیک به ژنرال «عبدالرشید دوستم» معاون اول رئیس جمهور افغانستان گفته دوستم با انتقاد از همکاری نکردن مسئولان امنیتی در شمال کشور با نیروهای امنیتی خود جبهه جنگ در شهرستان «غورماچ» ماریاب را ترک کرده و رفته است.

آمریکا

فارس: دونالد ترامپ نامزد حزب جمهوری خواه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت که هیلاری کلینتون نامزد حزب رقیب دموکرات قصد راه اندازی جنگ در سوریه را دارد. ترامپ همچنین مدیر ستاد تبلیغاتی هیلاری کلینتون را فردی «نحس» خواند.