آرشیو سه‌شنبه ۴ آبان ۱۳۹۵، شماره ۶۳۴۲
جهان
۲۰
خبر

حمله ارتش رژیم صهیونیستی به شمال «غزه»

ارتش رژیم صهیونیستی صبح روز گذشته یکی از پایگاه های مقاومت فلسطین در شرق شهرک بیت حانون واقع در شمال نوار غزه را مورد هدف حمله توپخانه ای و هوایی قرار داد. بر اساس اعلام منابع امنیتی فلسطینی و شاهدان، این حادثه خسارت جانی در پی نداشت، ولی موجب زیان های مالی در این منطقه شد.

به گزارش شبکه العربیه، یک فروند جنگنده اسرائیلی در واکنش به حمله موشکی که مدعی شده از سمت غزه به غرب النقب، منطقه وابسته به مقاومت فلسطین بوده، مواضعی در شمال غزه از جمله یک مرکز دیده بانی را بمباران کرد. موشک شلیک شده از سمت فلسطین اشغالی در منطقه ای باز در کیبوتس در نزدیکی ایرز در شمال نوار غزه سقوط کرده است. این در حالی است که اتحادیه عرب نسبت به عواقب و پیامدهای خطرناک نقض قوانین بین المللی و حقوق بشر توسط رژیم صهیونیستی و به کارگیری زور و سلاح برای پیشبرد اهداف و خواسته های خود در راستای نابودی مساله فلسطین هشدار داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، سعید ابو علی، معاون دبیر کل اتحادیه عرب در امور فلسطین و اراضی اشغالی عربی، تصریح کرد: این رژیم عملا قوانین بین المللی را زیر پا می گذارد و همچنان به محاصره غزه، مصادره اراضی فلسطینیان، یهودی سازی قدس، ساخت دیوار نژادپرستانه، بازداشت گسترده فلسطینیان و تخریب خانه های آنان ادامه می دهد تا وضعیت اقتصادی و اجتماعی رقت باری را بر آنان تحمیل کند که این مساله تاثیراتی مستقیم بر تمامی بخش های زندگی فلسطینیان از جمله بخش «آموزش» داشته است.