آرشیو شنبه ۸ آبان ۱۳۹۵، شماره ۶۳۴۵
فرهنگ و هنر
۲۲

روی خط خبر

پخش «نامه های پشیمانی مردم کوفه» از شبکه 2

آنونس «نامه های شرمنده» که کار هنری و ادبی ویژه درباره ماجرای نامه های فراخوان و دعوت مردم کوفه به امام حسین(ع) است روی آنتن گروه کودک و نوجوان شبکه 2 سیما رفت. این برنامه که تهیه کننده آن رضا نظیفی و گوینده اش گیتی خامنه است قرار است تا آخر ماه صفر ادامه پیدا کند. قرار است برگزیدگان نامه های رسیده درمجموعه برنامه «سلام، شما کجائین؟» دهه فجرشبکه 2 سیما گروه کودک ونوجوان و طی همایش بزرگی با نام «سلام، شما کجائین؟» 10 اردیبهشت 1396 معرفی شوند.

سینماهای ترکیه میزبان فیلم محمدرسول الله(ص) با دوبله ترکی استانبولی

فیلم سینمایی محمدرسول الله(ص) به کارگردانی مجید مجیدی پس از بررسی توسط محققان و اسلام شناسان سازمان امور دیانت ترکیه از 28 اکتبر برابر با هفتم آبان ماه همزمان در 300 سینمای ترکیه و به زبان ترکی استانبولی به اکران در آمد.

تکذیب حمایت جشنواره فیلم فجر از ساخت فیلم در تاجیکستان

جشنواره جهانی فیلم فجر از ساخت هیچ فیلمی در تاجیکستان حمایت نکرده است. مدیریت ارتباطات و رسانه جشنواره جهانی فیلم فجر اعلام کرد به دنبال اخباری که از سوی یک سایت خبری درباره حمایت جشنواره جهانی فیلم فجر از یک فیلم تولیدی کشور تاجیکستان منتشر شد، مدیریت ارتباطات و رسانه جشنواره جهانی فیلم از اساس چنین خبری را تکذیب می کند.

آغاز رویایی دیگر از یک شب نیمه تابستانی

نمایش «رویای یک شب نیمه تابستان» دوباره از 16 آبان ماه بار دیگر روی صحنه می رود. مصطفی کوشکی، کارگردان این نمایش با اعلام این خبر گفت: «رویای یک شب نیمه تابستان» که تابستان امسال هم در تئاتر مستقل تهران اجرا شده بود، قرار است آبان و آذرماه امسال با تغییری در ترکیب بازیگران و میزانسن به صحنه برود.

برگزاری دومین همایش ادبیات کودک و مطالعه کودکی

دومین همایش دوسالانه «ادبیات کودک و مطالعه کودکی» از سوی شورای کتاب کودک و با همکاری موسسه خانه کتاب و دو تشکل مردمی نروژ در حوزه کتاب روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در تهران برگزار شد.

گزارش «ایران» از برگزاری هفته دوستی ایران و استرالیا فرش قرمز استرالیا برای بزرگان فرهنگ و هنر ایران

محمدزاد اکبری: می خواهیم با استفاده از سرمایه های فکری، فرهنگی و علمی موجب تحکیم روابط و دیپلماسی عمومی شویم