آرشیو دوشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۵، شماره ۶۳۴۷
اجتماعی
۴
خبر

حرکت نوین «جمعیت باور» در عرصه فعالیت های اجتماعی

جمعیت باور موسسه ای مردم نهاد است که برای نخستین بار در تهران دوره های«اقتصاد زیست انرژی» را با رویکرد روان شناسانه با همکاری موسسه تحقیقاتی دانش تندرستی در راستای یکپارچه سازی آموزه های اجرایی در جهت تلاش برای رشد درونی و فردی جامعه هدف خود برگزار می کند.

نخستین جلسه این دوره های آموزشی که به منظور توانمند سازی درونی متخصصان و روان شناسان مشاور و افراد فعال در عرصه فعالیت های اجتماعی است روز پنجشنبه و جمعه 6 و 7 آبان ماه 95 برگزار شد که با استقبال بسیار خوبی روبه رو بود.

طراح و مدرس این روش دکتر فرزاد گلی است.وی که سال ها در امریکا تحصیل کرده است بر این باور است که این روش می تواند به بهبود سبک زندگی و تاب آوری و بسیاری از مفاهیم روزمره زندگی تاثیر مثبتی بگذارد و در نهایت منجر به تحول در سبک زندگی افراد شود.

دوره اقتصاد زیست انرژی در دو سطح مقدماتی و پیشرفته طراحی شده است، سرفصل این دوره از آموزش ها که رویکردی روان شناسانه دارد عبارتند از: اقتصاد تن، اقتصاد روایت، اقتصاد رابطه و اقتصاد قصد.

هدف جمعیت باور از برگزاری این دوره آموزشی از سوی روابط عمومی این سمن این گونه بیان شده است: باور با افراد آسیب دیده یا در معرض آسیب جامعه در ارتباط است، از این رو معتقد است افرادی که قرار است با جامعه هدف این جمعیت در ارتباط باشند که زنان و مردان آسیب دیده و در معرض آسیب هستند و آنها را «باورجو» می نامیم، باید از توانمندی درونی برخوردار بوده تا بستر مناسبی برای رشد هم دیگران و جامعه مهیا شود.

قابل ذکر است جمعیت باور با هدف توانمندسازی درونی و بیرونی افراد آسیب دیده بخصوص زنان هنگام توانمندسازی فردی ایشان، همزمان اقدام های جدی و تاثیرگذاری را در راستای راه اندازی اشتغال پایدار برای این افراد آماده می کند.