آرشیو چهارشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۵، شماره ۲۱۴۷۹
اقتصادی
۴

رئیس سازمان خصوصی سازی وعده کرد: پرداخت سود سهام عدالت از سال آینده

رئیس سازمان خصوصی سازی از پرداخت سود سهام عدالت تا پایان سال آینده خبر داد.

میرعلی اشرف عبدالله پوری حسینی در گفت وگو با فارس گفت: سود سهام عدالت از سال 96 دیگر متعلق به دولت نبوده و حداکثر تا پایان این سال به دارندگان این دارایی اعطا خواهد شد.

رئیس سازمان خصوصی سازی افزود: در صورت عدم آزادسازی سهام عدالت و یا قابل معامله نبودن آن دست کم سود این دارایی باید به مشمولان آن پرداخت شود و این درحالی است که هنوز میزان سود پرداختی ساماندهی نشده است.

به گفته وی، میزان سودی که در اختیار هر یک از دارندگان سهام عدالت قرار می گیرد، هم اکنون در دست بررسی بوده و این درحالی است که طی 10 سال گذشته حدود 42 هزار سهم به این طرح تخصیص یافته که ارزشی در حدود 30 هزار میلیارد تومان را دربر داشته است و مابقی این دارایی قیمت گذاری نشده است.

معاون وزیر اقتصاد در برابر این پرسش که چرا با وجود پا پیش گذاشتن سرمایه گذار خارجی برای خرید دوباره دارایی های واگذار شده ای، همچون هپکو اما همچنان موانع بسیاری وجود دارد، گفت: این موضوع به عملکرد و میزان تلاش سرمایه گذار خارجی برای رعایت قوانین و مقررات نیز بستگی دارد و این درحالی است که سازمان خصوصی سازی بستر لازم را همواره برای حضور سرمایه گذار خارجی تسهیل کرده است.