آرشیو یکشنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۵، شماره ۴۶۸۱
فوتبال ایران
۱۱

رقابت ماهینی و رضاییان، این بار در تیم ملی

رقابت جالبی است میان ماهینی و رضاییان. از همان روزی که رامین به پرسپولیس برگشته تا امروز همه منتظر بودند برانکو در ترکیب اصلی اش به این بازیکن بازی بدهد و حسین را روی نیمکت ذخیره ها بنشاند، اما پروفسور نه تنها این کار را نکرد، بلکه ماهینی را ثابت به بازی گرفت و آنجا هم که قرار شد رامین رضاییان را به بازی بفرستد به او در پست تخصصی بازی داد. با این حال جایگاه این بازیکن در تیم ملی کاملامتفاوت است و کارلوس کی روش که اعتقاد زیادی به سبک بازی او دارد از رامین در ترکیب ثابت تیم استفاده می کند.

این اتفاق در حالی افتاده است که حالاحسین ماهینی هم به تیم ملی دعوت شده است تا رقابت این بار برای قرار گرفتن در ترکیب ثابت در تیم کی روش حساس شود. جمعه شب بود که پیروانی در تماس با ماهینی خبر ملی پوش شدن او را اعلام کرد. درخشش در پرسپولیس بی شک از دلایلی است که کی روش را مجاب کرده این بازیکن را به تیم ملی دعوت کند. با دعوت ماهینی به تیم ملی، دوباره این سوال در اذهان تداعی شده است که کی روش در تیم ملی چه تصمیمی خواهد گرفت؟ آیا او هم مثل برانکو از ماهینی در سمت راست خط دفاعی استفاده می کند یا او را ذخیره رامین رضاییان در ترکیب اصلی می کند؟

نکته اینجاست که باید گفت کی روش کاملاغیرقابل پیش بینی است و از بازیکنانش در پست هایی استفاده می کند که کسی انتظارش را ندارد. براساس اخبار رسیده و برخلاف برانکو در پرسپولیس، کی روش تصمیم دارد از رامین رضاییان و حسین ماهینی به صورت همزمان در ترکیب ایران استفاده کند. برای این بازی احتمالامیلاد محمدی یا دعوت نمی شود یا اگر دعوت شود روی نیمکت می نشیند و به جای او حسین ماهینی در پست غیرتخصصی به میدان خواهد رفت.

البته این خبر تا روزی که کی روش ترکیب اصلی را اعلام نکند مشخص نمی شود، اما شیوه تمرینات و انتخاب بازیکنان در بازی های تمرینی بیانگر تغییری جدی در ترکیب ایران برای بازی با سوریه است.