آرشیو یکشنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۵، شماره ۴۶۸۱
حوادث
۱۹

دستگیری گروگانگیران در نقطه صفر مرزی

اعضای باند گروگانگیران مسلح که با ربودن پسری قصد اخاذی سه میلیاردی از خانه اش را داشتند، در نقطه صفر مرزی دستگیر شدند.

به گزارش جام جم، صبح پنجشنبه یکی از اهالی شهرهای شمال سیستان و بلوچستان با حضور در پلیس آگاهی از ربوده شدن پسر 23 ساله اش خبر داد.

شاکی که مرد ثروتمندی بود به ماموران گفت: پسرم برای انجام کاری از خانه بیرون رفت. ساعاتی از رفتن وی نگذشته بود که مردی ناشناس با من تماس گرفت و مدعی شد پسرم را ربوده و برای آزادی او باید سه میلیارد تومان پول بپردازم، در غیر این صورت بلایی بر سرش می آورد. جان پسرم در خطر است چون تلفن همراهش نیز خاموش است.

همزمان با شکایت این مرد، ماموران تحقیقات را برای شناسایی و دستگیری آدم رباها و نیز نجات جوان ربوده شده آغاز کردند.

جست وجو ها در این باره ادامه داشت تا این که با گذشت 22 ساعت از وقوع این آدم ربایی، ماموران در ادامه تحقیقات شان توانستند رد آدم ربایان را در مرز افغانستان به دست آورند. ماموران با هماهنگی قضایی به محل مورد نظر رفتند و موفق شدند چهار مرد آدم ربا را در نقطه صفر مرزی و قبل از خروج از کشور شناسایی و دستگیر کنند. گروگان نیز نزد خانواده اش بازگشت.

طراح اصلی این آدم ربایی به افسر تحقیق گفت: چندی پیش نقشه آدم ربایی ای را طراحی کردیم. به دنبال خانواده ای پولدار بودیم تا با ربودن فرزند آنها از خانواده موردنظر اخاذی کنیم. در ادامه خانواده شاکی را شناسایی کردیم که از وضع مالی خوبی برخوردار بودند.

وی افزود: نقشه ربودن پسر او را طراحی کردیم. روز حادثه با تعقیب پسر جوان او را با تهدید سلاح ربودیم. بعد از آدم ربایی، گروگان را به نقطه صفر مرزی منتقل کردیم تا بتوانیم از خانواده او سه میلیارد تومان اخاذی کنیم که ناکام ماندیم.