آرشیو پنجشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۵، شماره ۶۳۵۶
رسانه: ویژه نمایشگاه مطبوعات
۲۲

قدردانی مددجویان کهریزک از مدیران مسئول نشریات

فرناز قلعه دار

بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات شاهد برگزاری مراسمی به میزبانی مددجویان آسایشگاه کهریزک بود.

شماری از این مددجویان با هنرنمایی برای بازدید کنندگان نمایشگاه گوشه ای از توانمندی های خود را به معرض نمایش گذاشتند و با نواختن سازهای مخصوص به خود و سرودن آواز برای دقایقی بازدیدکنندگان را سرگرم کردند. در ادامه این مراسم چند نفر از مددجویان به نمایندگی از 2500 مددجوی این آسایشگاه به غرفه نشریاتی سر زدند که در طول یک سال گذشته با چاپ آگهی یا به روش های گوناگون در کمک به این آسایشگاه نقش مهمی ایفا کرده بودند. آنان با اهدای گل و هدایایی که کار دست خود مددجویان بود به مدیران این نشریات مراتب قدردانی و تشکر خود را اعلام داشتند. محمدتقی روغنی ها مدیر عامل موسسه ایران نیز از سوی مددجویان کهریزک مورد قدردانی قرار گرفت.

مینا جعفری- کارشناس رسانه ای آسایشگاه کهریزک- در این باره به خبرنگار «ایران» گفت: هدف از برگزاری این مراسم در درجه نخست قدردانی از تمام نشریاتی است که در طول یک سال گذشته به شکل رایگان با درج آگهی یا انتشار مطالب مفید درباره کهریزک به ما کمک کرده اند یا باعث شده اند مردم به ما کمک و توجه کنند و از سوی دیگر نمایش توانمندی مددجویان به مردم است.

وی در ادامه گفت: ما مددجویانی را که 18 سال به بالاو از نظر جسمی معلولیت دارند یا اینکه به علت فقر اقتصادی بی خانمان بوده یا بدسرپرست هستند تحت پوشش قرار می دهیم. 86 درصد کمک های مالی که به ما می شود مردمی است و مابقی از سوی نهادها تامین می شود. هزینه نگهداری از هر مددجو در سال 94 حدود دو میلیون و 300 هزار تومان بوده است و ما تنها موسسه ای در خاورمیانه هستیم که به شکل 24 ساعته از بیماران «ام اس» و اوتیسم نگهداری می کنیم. در مجموع دو ساختمان در تهران و کرج داریم که به شکل کاملا تخصصی از مددجویان نگهداری می کنیم و امیدواریم با کمک های مردمی و مسئولان بتوانیم خدمات خود را گسترش دهیم.