آرشیو پنجشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۵، شماره ۶۳۵۶
فرهنگ و هنر
۷

آقای فخرالدینی بزرگ ما هستند و امیدواریم ایشان کماکان با ارکستر ملی همکاری داشته باشند

علی مرادخانی در گفت و گو با «ایران»:حضور دوباره استاد شجریان روی صحنه یک اتفاق بسیارخوب است

«ایران»: علی مرادخانی معاون هنری وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی در گفت و گو با «ایران»، درخصوص شرایط جسمی این روزهای استاد محمدرضا شجریان و اینکه آیا اجرایی در ایران خواهند داشت، گفت: وضعیت جسمانی استاد شجریان بحمدلله خوب است و در حال گذراندن دوره فیزیوتراپی هستند و امیدواریم دوره درمان استاد بخوبی پیش برود.اما درباره اجرای صحنه ای استاد باید بگویم پیش ازاین قراربود در اردیبهشت ماه برنامه ای برای اجرای ایشان برگزار شود اما به دلیل شرایط بیماری استاد این اتفاق میسر نشد.به نظرمن حضور واجرای دوباره استاد شجریان روی صحنه اتفاق بسیارخوبی است که ان شاءالله با بهبود شرایط جسمی ایشان انجام خواهد شد.

وی همچنین درباره اظهارات رئیس کمیته هنر و رسانه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در مورد لزوم داشتن مصوبه هیات وزیران برای خروج آثارگنجینه موزه هنرهای معاصر تهران برای برگزاری نمایشگاه دردو کشورآلمان وایتالیا گفت:هراتفاقی که می افتد قطعا حرف وحدیث هایی به همراه خواهد داشت اما ما پیگیراین مساله هستیم و امیدواریم نحوه نمایش آثار درهیات دولت به تصویب برسد، چرا که کسانی که در زمینه های مختلف دراین باره فعالیت داشته اند چه کشور میزبان و چه کشورما سعی شان این بوده که کار بخوبی و بدرستی پیش برود. حتی دراین زمینه وزارت امور خارجه آلمان و ایتالیا نیز به طورجداگانه نامه هایی به آقای ظریف ارسال کرده و تضمین های لازم را درباره این اتفاق ارائه داده اند و جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد و این کار یکی ازمهم ترین اتفاقات هنری پنجاه سال اخیراروپا است. وی افزود: بسیاری ازکارهایی که دراین نمایشگاه ارائه می شود ازآثارهنرمندان ایران است و براین نظرم که پس ازفراهم شدن شرایط لازم برای مجموعه هنر کشوراتفاق مهمی خواهد بود. همانطور که می بینید امروزه این امرباعث شده هنر تجسمی به گونه ای دیگر در کشورمعرفی شود و قطعا در آینده شاهد اتفاقات مهمتری خواهیم بود.

مرادخانی همچنین درباره حال و روز این روزهای ارکسترها و حضور نداشتن استاد فرهاد فخرالدینی بیان کرد: الحمد لله ارکسترها در وضعیت خوبی قرار دارند. آقای فخرالدینی عزیز و بزرگ ما هستند و نسبت به ایشان ارادت داریم و امیدواریم کماکان همکاری خود را با مجموعه داشته باشند. نکته ای که وجود دارد این است که وقتی مجموعه ای را سازماندهی می کنیم، کار باید طبق فضای آن سازمان صورت گیرد تا همه در یک جریان حرکت کنند و امیدواریم همه استادان و هنرمندان بزرگ با این روال همکاری داشته باشند.