آرشیو شنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۵، شماره ۲۱۴۸۷
حوادث - اخبار کشور
۱۱

هشدار درباره استفاده از اجاق خوراک پزی برای گرم کردن منازل

رئیس بیمارستان سوانح سوختگی شهید مطهری گفت: با توجه به سرد شدن هوا باید در استفاده از وسایل گرمایشی دقت و نکات ایمنی رعایت شود.

مصطفی دهمرده ای به خبرگزاری صدا و سیما، گفت: سوانح سوختگی در فصل پاییز و زمستان رشد 30 درصدی دارد که این امر به استفاده غلط از وسایل گرمازا باز می گردد.

وی گفت: یکی از روش های نادرست استفاده از اجاق های خوراک پزی برای گرم کردن خانه است که پارسال جزو عوامل شایع در بروز آتش سوزی بوده است.

دهمرده ای افزود: رعایت نکاتی ساده همچون بررسی ترموکوپل بخاری ها، قراردادن اجاق ها و سماورها در مکان های امن و کم رفت و آمد منازل و استفاده نکردن از اسیدهای چاه باز کن بدون حضور فرد متخصص از جمله مواردی است که در کاهش میزان سوختگی ها نقش بسزایی دارد.رئیس بیمارستان سوانح سوختگی شهید مطهری گفت: سوختگی عارضه ای است که با درد و جراحات پوستی همراه است و در صورت عمیق بودن می تواند جراحات جبران ناپذیری به جای گذارد بنابراین باید در استفاده از وسایل گرم کننده احتیاط شود تا بروز این حوادث به حداقل ممکن برسد.وی افزود: تا چند هفته آینده بانک پوست در این بیمارستان به منظور پیشبرد اهداف درمانی بیماران سوختگی افتتاح می شود.