آرشیو سه‌شنبه ۲ آذر ۱۳۹۵، شماره ۶۳۶۵
ورزشی
۲۳

نوجوانان ایران در کانادا حماسه ساز شدند

نخستین قهرمانی جهانی دختران تکواندوکار

رحمان احمدی

یازدهمین دوره مسابقات تکواندو نوجوانان جهان که از 26 آبان با حضور 800 تکواندوکار از 110 کشور به میزبانی شهر «بورنابی» کانادا آغاز شده بود، دیروز به پایان رسید و تیم ملی تکواندو دختران نوجوان کشورمان با کسب 4 مدال رنگارنگ، برای نخستین بار قهرمان رقابت های جهانی شد. البته این تنها اتفاق خوب این دوره از مسابقات برای تکواندو ایران نبود و فاطمه صفرپور سرمربی تیم ملی نیزبه عنوان بهترین مربی جهان در بخش زنان انتخاب شد. تیم ملی تکواندو دختران نوجوان ایران که پنجمین دوره حضور خود در مسابقات جهانی را تجربه می کرد، تنها یکبار در سال 1393 موفق به کسب عنوان نایب قهرمانی شده بود.

تیم ملی تکواندو دختران نوجوان ایران در این رقابت ها با ترکیب مبینا نژادکته سری(طلا)، کوثر حسینی، ستاره چابکی، فاطمه جعفری، مبینا شاکری، مبینا بابالو(برنز)، زهرا شجاعی، پریسا جوادی(برنز)، زهرا شیدایی و زهرا پوراسماعیل(طلا) به روی «شیاپ چانگ» رفت و در پایان با 2 مدال طلاو دو برنز با 55 امتیاز، عنوان قهرمانی جهان را به خود اختصاص داد. چین تایپه با یک مدال طلا، سه نقره و 55 امتیاز نایب قهرمان شد، روسیه با 3 مدال نقره، 2 برنز و 50 امتیاز بر سکوی سوم ایستاد.

تیم ملی تکواندو پسران نوجوان ایران هم در این رقابت ها با ترکیب امیر ولی پور، حمیدرضا هادیان، ابراهیم صفری(نقره)، علی باصری(برنز)، محمدرضا جمشیدی، امیرمحمد بخشی(طلا)، محمدحسین یزدانی، محمد مرتضایی، امیرحسین وقوعی و عرفان ناظمی به مصاف حریفان رفت، در پایان با یک مدال طلا، یک نقره، یک برنزبا 58 امتیاز عنوان چهارمی جهان را به خود اختصاص داد. کره جنوبی با پنج مدال طلا، دو برنز و 93 امتیاز قهرمان شد، روسیه با دومدال طلا، دو مدال نقره و دو برنز و 66 امتیاز نایب قهرمان شد. ترکیه هم با یک مدال طلا، یک نقره، 2 برنز و 53 امتیاز بر سکوی سوم ایستاد.

این دوره از مسابقات با قهرمانی کره جنوبی در مجموع تیمی(دختران و پسران)، نایب قهرمانی ایران و مقام سومی روسیه به پایان رسید. به دنبال موفقیت تکواندوکاران نوجوان، کمیته ملی المپیک و رباب شهریان معاون امور بانوان وزارت ورزش و جوانان در پیام های جداگانه این موفقیت را تبریک گفتند.