آرشیو سه‌شنبه ۲ آذر ۱۳۹۵، شماره ۲۷۳۵
اقتصاد
۵

خبر

نرخ تورم آبان ماه اعلام شد

مرکز آمار ایران: براساس اعلام مرکز آمار ایران، تورم 12ماهه منتهی به آبان امسال با کاهش 0،4درصدی نسبت به ماه قبل به 7.5 درصد رسید.

جزئیات ذخایر ارزی ایران در خارج

مهر: معاون اسبق ارزی بانک مرکزی با بیان اینکه هر عددی که برای دلار در بودجه سال 96 کل کشور تعیین شود، صرفا محاسباتی است، گفت: ذخایر ارزی کشور هم اکنون وضعیت مطلوبی دارد. سیدکمال سیدعلی گفت: امروز کشور به لحاظ منابع ارزی، مشکلی ندارد و به لحاظ ذخایر، وضعیت بسیار مطلوبی حاکم است؛ به نحوی که درآمدهای حاصل از صادرات کالایی نزدیک به 45 میلیارد دلار بوده و ارز حاصل از فروش نفت نیز به این منابع اضافه شده است، بنابراین هیچ مشکلی به لحاظ منابع ارزی پیش روی بانک مرکزی نیست. معاون اسبق ارزی بانک مرکزی افزود: اگر دولت بخواهد یکسان سازی نرخ ارز را صورت دهد، به لحاظ منابع مالی با هیچ مشکلی مواجه نیست و هم اکنون نیز وضعیت ذخایر در خارج از کشور بسیار مطلوب است؛ ضمن اینکه اجرای یکسان سازی نرخ دلار، ورودی ارز به داخل کشور را به شدت افزایش خواهد داد و این موضوع منجر به سرمایه گذاری های جدید خواهد شد. وی تصریح کرد: درحال حاضر تنها سد راه پیش روی یکسان سازی نرخ ارز، نقل و انتقالات ارزی است که به نظر می رسد بانک مرکزی تمام تلاش خود را برای حل این معضل به کار بسته است، اما بخشی از موضوع به تحریم ها برمی گردد.

ترکیب هیات مدیره شرکت ملی نفت ایران تغییر کرد

شانا: وزیر نفت در دو حکم جداگانه کریم زبیدی و محمود بیلکار را به عنوان اعضای اصلی هیات مدیره شرکت ملی نفت ایران منصوب کرد.

رابطه بانکی ایران و افغانستان وارد فاز تازه شد

رئیس کل بانک مرکزی با تاکید بر افزایش همکاری های بانکی ایران و افغانستان گفت: حجم تبادلات از طریق بانک، ال سی و نظام اعتباری افزایش می یابد.