آرشیو پنجشنبه ۴ آذر ۱۳۹۵، شماره ۴۶۹۶
صفحه آخر
۲۰

همراهی همه جانبه با بسیج برای کمک به مستضعفان

دکتر علیرضا محجوب ( عضو کمیسیون اجتماعی مجلس)

بسیج را باید بر استی در زمره مخلص ترین نیروهای انقلاب دانست که برای خدمت به مستضعفان به فرمان امام راحل تشکیل شد. فرمان تاریخی امام خمینی(ره) برای تشکیل چنین نهادی در 5آذر1358، این درس را به ما یادآوری می کند که وظیفه اصلی بسیج چه به عنوان نیرویی مسلح و چه به عنوان نیرویی اجتماعی، حفاظت از حقوق مستضعفان و تلاش برای آنهاست. بنابراین کارکرد بسیج باید متوجه مستضعفان، فقرا، کارگران، کشاورزان و حمایت از اشتغال اقشار آسیب پذیر باشد.

بر همین اساس امروز سهم بیشتر بسیج باید به موضوع ساخت وساز در مناطق محروم و تلاش برای حفظ روستاها معطوف باشد و این هدف بزرگ باید همانند شرایط جنگی، مد نظر قرار گیرد. در این میان، دستگاه های مختلف اعم از دولت و مجلس نیز باید از ظرفیت بسیج استفاده کنند. البته بسیج احتیاجی ندارد که گفته شود به چه کسی خدمت کند، چون خدمت کردن دستوری نیست و اگر نهادها یا وزارتخانه هایی در این زمینه کم لطف هستند، مجلس آماده جبران آن است.

به هر ترتیب باید بر این نکته تصریح کرد که وظیفه ماست از تشکیلاتی مثل بسیج مستضعفان دفاع کنیم، چون امروز روستاهایمان در حال از بین رفتن هستند و با مشکلات متعدد از جمله کم آبی و انواع فقر مواجهند و همه باید متوجه حمایت و حفاظت از این قشر باشیم.