آرشیو یکشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۵، شماره ۲۷۴۲
هنر
۱۴

«شازده کوچولو» در تهران «لاکی» در همدان

شرق: آناهیتا غنی زاده از آماده سازی اقتباسی از شازده کوچولو برای اجرا در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خبر داد. او که با نمایش «لاکی عجق وجق» در بخش کودک بیست وسومین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان حضور دارد، به ستاد خبری این جشنواره گفت: متنی را از نوشته های بهرام جلالی پور به کانون پرورش فکری ارائه دادیم و کانون موافقت کرده است. متن، اقتباسی از شازده کوچولو است و سال آینده در کانون اجرا می شود.

این کارگردان درباره اینکه آیا اجرای نمایش «لاکی عجق وجق» در جشنواره تئاتر کودک همدان با اجرای عمومی تفاوت دارد، گفت: تغییرات چندانی برای اجرای جشنواره نداریم، خصوصا که زمان نمایش 45دقیقه است و این زمان برای اجرای یک نمایش مناسب است.

او با اشاره به اینکه لاکی عجق وجق در جشنواره عروسکی شرکت کرد و مورد استقبال واقع شد، به ارزیابی جشنواره تئاتر کودک و نوجوان پرداخته و تصریح کرد: اصولابا جشنواره های رقابتی موافق نیستم. به نظرم بهتر است در جشنواره رقابت وجود نداشته باشد و آثاری که در طول سال اجرا می شوند، مورد ارزیابی قرار بگیرند و برگزیده آنها در جشنواره شرکت کنند.

غنی زاده افزود: البته این شیوه هم سختی های خودش را دارد. داوری آثار در طول سال کار دشواری است، اما اگر چنین اتفاقی بیفتد، ما دست اندرکاران خودمان در طول سال کارمان را ارزیابی می کنیم و نقاط ضعف و قوتمان را می سنجیم و به ارتقای اثرمان فکر می کنیم تا برای جشنواره انتخاب شود.

بیست وسومین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان با دبیری شهرام کرمی از 21 تا 27 آذر در همدان برگزار می شود.