آرشیو دوشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۵، شماره ۶۳۸۰
جهان
۲۰
مصر

کشتار مسیحیان مصری در کلیسا

وزارت بهداشت مصر تایید کرد، انفجار در کلیسای مرکزی «قبطی» های مصر دست کم 25 کشته و50 زخمی برجای گذاشته است. این کلیسا که از مهم ترین مراکز مذهبی مسیحیان ارتدوکس مصر محسوب می شد در منطقه العباسیه قاهره قرار گرفته است.

به گفته مقام های امنیتی مصر، این انفجار زمانی رخ داده که مردم برای نیایش روز یکشنبه در این کلیسا حضور یافته بودند. به گزارش ایسنا، شاهدان عینی به رسانه های مصری اعلام کردند که یک زن یک ساک را در داخل یکی از اتاق های کلیسا گذاشته و پس از خروج او منفجر شده است.

به گفته یکی از مسئولان کلیسا بمب مذکور در صندلی های بخش زنان در سالن نیایش کلیسای العباسیه منفجر شد. یک منبع امنیتی نیز اعلام کرده بمبی که در داخل این کلیسا منفجر شد حاوی حدود 12 کیلوگرم ماده منفجره تی ان تی بوده است.

همزمان الازهر ضمن محکوم کردن این اقدام به خانواده های قربانیان حمله تسلیت گفت. این سومین انفجار طی چند روز گذشته است. همچنین روز جمعه، انفجاری منجر به کشته شدن 6 پلیس و سه نفر دیگر در منطقه جیزه شد و در انفجاری دیگر در جاده بین المللی کفر الشیخ نیز انفجار جان یک غیر نظامی را گرفت و سه نیروی پلیس مجروح شدند.