آرشیو چهارشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۵، شماره ۴۷۱۱
جامعه
۱۴

قانونمداری و مشتری مداری 2 اصل مهم

از عمر جشنواره تاکسیران برتر مدت زیادی نمی گذرد؛ جشنواره ای که به دنبال ایجاد انگیزه های رقابتی جهت خدمت رسانی مطلوب تر براساس شاخص ها و استانداردهای معین به شهروندان است. جشنواره ای که می خواهد اخلاق حرفه ای را در شبکه تاکسیرانی ترویج دهد. این جشنواره که با استقبال خوب تاکسیران ها هم مواجه شده اهداف متفاوتی را دنبال می کند. از رفتارسازی اجتماعی و اصلاح سبک زندگی تاکسیرانان در حوزه فعالیت های حرفه ای گرفته تا ارتقای سطح فرهنگ کار آنها. از الگوسازی و ترویج فرهنگ اخلاق حرفه ای شان گرفته تا تکریم خدماتشان به شهروندان.

در این میان قانونمداری یکی از نکات مهمی است که بیش از هرچیز مورد توجه قرار گرفته است. همان گونه که رهبر معظم انقلاب در موضوع سبک زندگی فرمودند، توجه به قوانین یکی از مهم ترین وظایف شهروندی است، تاکسیرانان نیز به عنوان بخش مهمی از چرخه رشد توسعه شهری در این موضوع، سهم قابل توجهی بویژه در حوزه مسائل ترافیکی دارند.

به همین دلیل در این بخش بیشترین توجه به انتخاب تاکسیرانانی بوده که فعالیت های حرفه ای خود را براساس رعایت کامل ضوابط و قوانین ابلاغی از سوی سازمان و همچنین رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی انجام دهند.

مشتری مداری یکی دیگر از بخش های مهم این انتخاب بوده و در این بخش رعایت حقوق متقابل مشتری ها و تلاش در جهت ایجاد رضایتمندی در شهروندان به عنوان یکی از محورهای مهم این جشنواره مورد توجه قرار گرفته است. شهروندانی که مهم ترین ناظر بر فعالیت های تاکسیرانان هستند و اعتمادسازی و جلب رضایت آنها، تاثیر زیادی بر شکل گیری یک شبکه حمل و نقل خوب خواهد داشت.