آرشیو یکشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۵، شماره ۶۳۸۴
جهان
۲۰

دو خط خبر

موساد عصر پنجشنبه در عملیاتی در خاک تونس، «محمد الزواری» از فرماندهان یگان هوایی گردان های عزالدین قسام را ترور کرد. الزواری اولین مخترع هواپیماهای بدون سرنشین در تونس به شمار می رود.

دادگاه بحرین محاکمه «نبیل رجب»، فعال حقوق بشری بحرین را که به اتهام انتشار اخبار و شایعات دروغین درباره نظام بحرین و انتقاد از عملکرد ائتلاف متجاوز عربی در یمن بازداشت شده، به 28 دسامبر موکول کرد.

«ژان کلود مارین» دادستان دادگاه محاکمه «کریستین لاگارد» مدیر صندوق بین المللی پول روز پنجشنبه در پاریس خواستار تبرئه وی به خاطر ضعف ادله ارائه شده علیه این مقام ارشد سابق دولت فرانسه در جلسه دادگاه شد.

کویت در ادامه سیاست های کشورهای عربی حوزه خلیج فارس در توسعه روابط خود با انگلیس، از امضای توافقنامه امنیتی مبادله مجرمان با لندن خبر داد.

سرویس های امنیتی روسیه یک گروه تروریستی را که قصد انجام عملیات تروریستی در مسکو داشتتند، بازداشت کرد.

در پی دیدار «دالایی لاما» رهبر معنوی بودایی های تبت با «پراناب موکرجی» رئیس جمهوری هند، دولت چین نسبت به این دیدار واکنش نشان داد.

منابع امنیتی و قضایی آلمان گزارش دادند یک پسر بچه 12 ساله آلمانی-عراقی که متهم به ارتباط با گروه تروریستی داعش شده و قصد منفجر کردن بمبی را در بازار ویژه کریسمس شهر لودویگزهافن در غرب آلمان داشت، دستگیر شده است.