آرشیو یکشنبه ۵ دی ۱۳۹۵، شماره ۶۳۹۰
فن آوری
۸
نوبرانه

ثبت آیفون دو سیم کارته

خبرها حاکی از آن است که به تازگی شرکت اپل، آیفون دو سیم کارته را توسط اداره ثبت اختراع و نشان تجاری ایالات متحده امریکا(USPTO) به ثبت رسانده است.

به گزارش آی تی ایران در خبری در مجله Forbes، مدارکی از ثبت این دستگاه منتشر شده و این قابلیت جدید آیفون را توصیف کرده است. در این گزارش در مورد سیستم و روش های دسترسی به آنتن های مختلف دو خط، روی گوشی اشاره شده و همچنین توضیحی درباره استفاده از دو سیم کارت و نحوه اولویت بندی آنها داده شده است. مثلا یک سیم کارت برای برقراری تماس و یکی برای اتصال به اینترنت و دریافت اطلاعات استفاده می شود.

بعد از معرفی آیفون 7 به بازار، شایعاتی مبنی بر عرضه نسخه دو سیم کارته این گوشی ایجاد شده بود که البته اتفاق نیفتاد حتی با وجود اینکه این اختراع توسط شرکت اپل به ثبت رسیده نیز بازهم نمی توان مطمئن بود که این شرکت قصد دارد از این تکنولوژی استفاده و این گوشی را به عموم عرضه کند اما اگر چنین قصدی داشته باشد، قطعا برد بزرگی داشته است. در کشورهای آسیایی، بخصوص در هند و چین، تقاضا برای گوشی های دو سیم کارته بالاست و همچنین بازار این کشورها برای شرکت اپل بسیار حائز اهمیت است.