آرشیو سه‌شنبه ۷ دی ۱۳۹۵، شماره ۲۱۵۲۱
ورزشی
۹

وزیر ورزش و جوانان اعلام کرد: معاونت همگانی از وزارت ورزش حذف نمی شود

وزیر ورزش و جوانان می گوید معاونت همگانی از این وزارتخانه برچیده نمی شود. گزیده ای از تازه ترین صحبت های مسعود سلطانی فر در ادامه می آید:

* از ابتدای زمانی که دوره خدمتگزاریمان آغاز شد تلاش کردیم فدراسیون هایی که با سرپرست اداره می شوند را در چارچوب قانون مشخص کنیم. خوشبختانه تا الان دو انتخابات برگزار شده است و برنامه ریزی کرده ایم که تا پایان سال فدراسیون هایی که با سرپرست اداره می شوند انتخاباتشان برگزار شود. سال آینده هم در مورد فدراسیون هایی که زمان تصدی ریاستشان به پایان رسیده باشد در چارچوب قوانین مشخص رسیدگی لازم صورت می گیرد.

* ستاد بازی های 2018 آسیایی و 2020 توکیو را تشکیل داده ایم. تا آن زمان بازی های بین المللی دیگری هم داریم. ما با تک تک فدراسیون ها صحبت می کنیم و برنامه ریزی های لازم را مشخص می کنیم. با در نظر گرفتن همین برنامه ریزی ها هدفگذاری می کنیم و تلاش می کنیم تا با توجه به تلاش خود فدراسیون ها به آنها منابع بدهیم. قطعا هر فدراسیونی که برنامه منسجم تری داشته باشد می تواند موفق تر هم باشد.

* اصلاحاتی که ما باید در اساسنامه فدراسیون ها انجام دهیم موردی است. بخش اول ماده 10 یکی از آنها است که تعدادی از فدراسیون های جهانی نسبت به آن اعتراض دارند. بحث کمیته ملی المپیک این بود که باید متناسب با ماهیت فدراسیون های جهانی این موضوع تغییر کند. روال عادی اساسنامه شاید تا حدود دو، سه سال طول بکشد، اما ما می توانیم یک ساله هم این کار را انجام بدهیم.

* حذف معاونت همگانی صحت ندارد. من چنین چیزی نشنیده ام و الان برای اولین بار بود که از این موضوع با خبر می شوم.

* تا الان بحثی درباره خداحافظی سرپرست پرسپولیس نداشتیم و چنین چیزی وجود ندارد.

* پیگیری های حقوقی درباره دستور دیوان عدالت اداری و برگزاری مجدد انتخابات فدراسیون تیراندازی در حال انجام است و به زودی به اتمام می رسد.