آرشیو چهارشنبه ۸ دی ۱۳۹۵، شماره ۲۱۵۲۲
شهرستان ها
۷

1900 میلیارد ریال برای پروژه آب بن - بروجن اختصاص یافت

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: امسال برای اجرای پروژه انتقال آب بن - بروجن یک هزار و 900 میلیارد ریال اختصاص یافته است.

شهرکرد - خبرنگار کیهان: قاسم سلیمانی دشتکی تاکید کرد: به منظور اجرای این پروژه 700 میلیارد ریال برای خرید لوله، 600 میلیارد ریال از محل ردیف بودجه و 600 میلیارد ریال از محل اسناد خزانه و اوراق مشارکت اختصاص پیدا کرده است.

وی افزود: در سه سال گذشته آبرسانی به 220 شهر، روستا و شهرک صنعتی چهارمحال و بختیاری به صورت سیار و با تانکر تامین می شد. اما با برنامه ریزی های صورت گرفته و فعالیت های انجام شده اکنون 54 شهر، روستا و شهرک صنعتی چهارمحال و بختیاری با مشکل تامین آب روبه رو است.

وی بیان داشت: در این مدت اجرای شبکه جمع آوری فاضلاب 15 شهر در دستور کار مسئولان قرار گرفته و میزان گازرسانی به چهارمحال و بختیاری از 83/5 درصد به 94/5 درصد افزایش یافته است.

سلیمانی دشتکی از تکمیل و بهره برداری از پروژه های مهم نیمه تمام چهارمحال و بختیاری مانند پتروشیمی لردگان، فولاد سفیددشت، نساجی حجاب و جاده های جایگزین کارون چهار در سه سال اخیر خبر داد.

وی از هدف گذاری ایجاد و تثبیت 15 هزار شغل در چهارمحال و بختیاری بر اساس برنامه های اقتصاد مقاومتی خبر داد و ادامه داد: در این راستا تاکنون دو هزار و 200 میلیارد ریال از مجموع سه هزار و 600 میلیارد ریال سهمیه استان تسهیلات به متقاضیان طرح های نیمه تمام، راکد و با ظرفیت پایین پرداخت شده است.

سلیمانی دشتکی بیان کرد: به منظور افزایش اشتغال و ارتقای بهره وری در بخش کشاورزی چهارمحال و بختیاری امسال هفت هزار و 100 هکتار زمین به کشت گیاهان دارویی، گل محمدی کم مثمر کم آب و توسعه باغات در زمین های شیبدار اختصاص پیدا کرد.