آرشیو سه‌شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۵، شماره ۲۱۵۲۷
حوادث - اخبار کشور
۱۱

معاون دادستان عمومی و انقلاب تبریز خبر داد: دستگیری 4 خواننده زیر زمینی در تبریز

معاون دادستان عمومی و انقلاب تبریز از دستگیری 4 زن و 2 مرد عکاس که در کانال های تلگرامی اقدام به تبلیغ مدلینگ می کردند خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، احمد موقری در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه آمار جرائم در فضای سایبری با توجه به رویکرد مجرمین و کاربران در حال افزایش است و علت اصلی آن دسترسی سریع به فضای مجازی است.

وی به پرونده مدلینگ در استان اشاره کرد و گفت: این پرونده در حال انجام مراحل قانونی است.

موقری افزود: شرکت ها و برخی موسسات با مراجعه به این افراد خواستار تبلیغ کالاهای خود که بیشتر وسایل آرایشی بودند که این افراد دستگیر شدند و در حال حاضر با قرار قانونی آزاد هستند ولی پرونده آن ها در حال اجرا است.

وی همچنین به جرائم اخیر از قبیل سوءاستفاده از عناوین شبکه های رادیویی از قبیل رادیو جوان، رادیو قرآن و فرهنگ اشاره و تصریح کرد: این افراد با تماس با افراد خود را مجری برنامه یکی از کانال های رادیویی معرفی می کردند و به افراد خبر برنده شدن شان را در حضور یکی از مقامات کشوری اعلام کرده و با کشاندن این افراد به سمت دستگاه ATM حساب آن ها را با ترفندهای زیرکانه خالی می کردند.

معاون دادستان عمومی و انقلاب تبریز ادامه داد: ردیابی هایی در این زمینه صورت گرفته که به چند شهر ختم شده ولی متمرکز بر روی کرج بوده است که متاسفانه این افراد بلافاصله با خرید اینترنتی، یا خرید فیزیکی و حساب های واسطه ردیابی را مشکل می کردند.

وی از اجرای طرح مبارزه با قاچاق دارو در فضای مجازی و فروش غیرمجاز آن ها در سایت ها اشاره کرد و گفت: چندین پرونده در رابطه با داروهای قاچاقی تشکیل شده که برای برخی از آن ها کیفر خواست صادر شده است و بیشتر این داروها مورد آزمایش علوم پزشکی قرار گرفته است.

وی طرح دیگر را مبارزه با تولید محصولات موسیقی زیرزمینی در استان اعلام کرد و افزود: افراد فاقد مجوز و افرادی که شعرهای زیرزمینی خلاف نظام اسلام تهیه می کردند و خواننده های زیرزمینی شناسایی شدند که پرونده آن ها در حال گذراندن مراحل قانونی خود است.

معاون دادستان عمومی و انقلاب تبریز در زمینه تولید موسیقی های زیرزمینی گفت: چهار خواننده و تولیدکننده شناسایی و دستگیر شدند.