آرشیو سه‌شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۵، شماره ۲۱۵۲۷
حوادث - اخبار کشور
۱۱

خریداران 400 میلیاردی جواهرات سارق از آب درآمدند

فرمانده انتظامی استان از دستگیری دو سارق به اتهام سرقت جواهرات و سنگ های قیمتی از منزلی در قم به ارزش 400 میلیارد ریال خبر داد.

سرتیپ «کاظم مجتبایی» اظهار داشت: در پی شکایت یکی از همشهریان مبنی بر سرقت جواهرات و سنگ های قیمتی از منزل وی حین انجام معامله توسط دو خریدار به ارزش 400میلیارد ریال، موضوع بلافاصله در دستور کار تیمی مجرب از ماموران آگاهی استان قم قرار گرفت.

وی گفت: بنابر اظهارات مالباخته، نامبرده قصد فروش اموالی از قبیل زمرد پنج شیر افغان به وزن یک کیلو و 200 گرم، یک قطعه الماس و مقداری سنگ های عتیقه و قیمتی را داشت که سارقان از استان همجوار پس از حضور در قم و منزل وی، با شاکی درگیر و این اموال را به سرقت بردند.

فرمانده انتظامی استان قم افزود: در ابتدا فردی که واسطه این معامله بود شناسایی و در تحقیقات پلیس اظهار داشت هیچ گونه شناختی از متهمان نداشته و صرفا با یکی از خریداران به صورت تلفنی در ارتباط بوده است.

مجتبایی گفت: ماموران با انجام یک سری اقدامات فنی و اطلاعاتی و با شناسایی محل اختفای متهمان پس از اخذ نیابت قضایی به استان مربوطه اعزام و آنها را پس از دستگیری به استان قم منتقل کردند.

وی افزود: این افراد در پلیس آگاهی و در تحقیقات ماموران اذعان کردند با نقشه قبلی به بهانه خرید سنگ های قیمتی با شاکی قرار گذاشته اند.

فرمانده انتظامی استان قم گفت: نهایتا پس از استعلام از سازمان میراث فرهنگی و برابر دستور قضایی اموال مذکور تحویل مالباخته شد و متهمان نیز با صدور قرار قانونی راهی زندان شدند.