آرشیو سه‌شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۵، شماره ۲۱۵۲۷
اخبار کشور
۲

شبکه سی سی تی وی چین: بعد از توافق هسته ای تغییری در زندگی مردم ایران ایجاد نشد

شبکه «سی سی تی وی» گزارش داد: به دنبال توافق هسته ای موسوم به برجام تفاوت چندانی در زندگی مردم ایران ایجاد نشده است.

شبکه «سی سی تی وی» در گزارشی اعلام کرد که بعد از لغو تحریم های ایران، پیشرفت های اندکی در زندگی مردم این کشور به وجود آمد.

به گزارش فارس، این گزارش می افزاید: لغو تحریم های مرتبط با برنامه هسته ای ایران، تغییرات شگرفی را در زندگی مردم ایران به وجود نیاورده است.

طبق این گزارش، تقریبا یک سال از 16 ژانویه سال 2016 تاکنون که به «روز اجرا» معروف است، می گذرد که در آن روز آژانس بین المللی انرژی اتمی اعلام کرد که ایران الزاماتی برای محدود کردن فعالیت های هسته ای خود را انجام داده و گامی را برای لغو خود به خود تحریم های اقتصادی سازمان ملل، اتحادیه اروپا و آمریکا علیه ایران برداشته است.

این گزارش با اشاره به امیدهای مردم ایران به گشایش های اقتصادی پس از برجام تصریح کرد: اما تاکنون لغو تحریم ها، تفاوت چندان زیادی در زندگی مردم عادی ایران به وجود نیاورده است.

این شبکه گفت وگویی را با برخی مردم کشورمان صورت داده است که در یکی از آنها فردی به نام سارا می گوید: «در واقع هیچ تغییری به هیچ عنوان ایجاد نشده است.

یک شهروند ایرانی دیگر به نام رضا به این شبکه گفته است: «ما اصلا شاهد تغییری نبودیم» و شخص دیگری به نام سحر می گوید: «تا جایی که به من مربوط می شود، هیچ تغییری در اوضاع صورت نگرفته است»