آرشیو چهارشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۵، شماره ۶۴۰۵
حقوقی
۱۶

معرفی کتاب

معاونت تدوین، تنقیح و انتشار قوانین و مقررات معاونت حقوقی ریاست جمهوری بتازگی چهار جلد کتاب از مجموعه قوانین و مقررات کشور را منتشر کرده است.

مجموعه قانون حمایت خانواده

این کتاب در 7 فصل به طور کامل قوانین مربوط به دادگاه خانواده، مراکز مشاوره خانوادگی، ازدواج، طلاق، حضانت و نگهداری اطفال و نفقه... را برای آشنایی و آگاهی مردم به زبان ساده بیان کرده است. همچنین قوانین حمایتی از کودکان و نوجوانان بی سرپرست و بد سرپرست و آیین نامه های آن در این مجموعه گردآوری شده است. این کتاب در قطع جیبی و به قیمت 5 هزار تومان عرضه شده است.

مجموعه قوانین و مقررات جرایم و مجازات ها - جلد اول - ویرایش هشتم

با توجه به تغییر وتحولاتی که در قانون مجازات اسلامی از آغاز تاکنون صورت گرفته است و از آنجا که این قانون اهمیت و کاربرد فراوانی دارد لزوم وجود یک نسخه تنقیح شده و جامع از آخرین وضعیت این قانون قبل از نهایی شدن لایحه جدید باعث شد تا این مجموعه تهیه و منتشر شود.

دراین کتاب قانون مجازات اسلامی مصوب 1392، قانون مجازات اسلامی مصوب 1375 با اصلاحات و الحاقات بعدی و آرای وحدت رویه و اصراری دیوان عالی کشور به چاپ رسیده است. قیمت کتاب 43 هزار تومان و در قطع وزیری عرضه شده است.

مجموعه قوانین بیمه اجباری خسارت های وارد شده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه

در پیشگفتار این کتاب آمده است: صنعت بیمه و بیمه گری را باید یکی از مهم ترین روش هایی محسوب کرد که به نحوی نظام مند از نگرانی های آدمیان کاسته است. امروزه بیمه را باید نهادی مهم در عرصه اقتصادی و اجتماعی برشمرد که با ایجاد اطمینان دراین حوزه ها نقشی موثر در توسعه و پیشرفت جوامع انسانی دارد.

بیمه مسئولیت مدنی دارندگان وسایل نقلیه موتوری زمینی در مقابل شخص ثالث در نظام قانونگذاری ما تحولات زیادی به خود ندیده است اما دراین کتاب قانون بیمه اجباری خسارت های وارد شده به شخص ثالث مصوب 1395، قانون بیمه اجباری مسئولیت مدنی دارندگان وسایل نقلیه موتوری زمینی در مقابل شخص ثالث مصوب 1395 به طور کامل تشریح شده است. این مجموعه در دو بخش تدوین و ارائه شده است. قیمت کتاب 5 هزار تومان و در قطع جیبی چاپ شده است.