آرشیو پنجشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۵، شماره ۶۴۰۶
ایران زمین
۱۹

اجرای 90 درصد مصوبات سفر رئیس جمهوری در سیستان و بلوچستان

اجرایی شدن 90 درصد وعده ها و تفاهمنامه های مصوب شده در سفر دکتر حسن روحانی، رئیس جمهوری به سیستان وبلوچستان، ترسیم آینده روشن در مسیر توسعه پایدار این استان است.به گزارش ایرنا، در سفر رئیس جمهوری به این استان در مجموع 77 وعده و تفاهمنامه شامل (23 وعده و 54 تفاهمنامه) به تصویب رسید که حدود 70 درصد وعده ها و 98.5 درصد تفاهمنامه ها محقق شده که مجموع تحقق هر دوی آنها 90 درصد است.

«ماندانا زنگنه» دبیرستاد پیگیری مصوبات سفر رئیس جمهوری در سیستان و بلوچستان، گفت: بیشتر وعده های مهم ریاست جمهوری در سفر فروردین ماه سال 93 به این استان از پیشرفت قابل قبولی برخوردار است و در دهه مبارک فجر امسال نیز تعدادی از آنها به بهره برداری می رسد. اجرایی شدن طرح ها به معنی اتمام عملیات ساخت آنها نیست بلکه به این معنی است که این مصوبات آغاز شده و با پیشرفت های مختلف در حال انجام است. پیگیری ها و گزارش های ارسالی استان به معاونت اجرایی نهاد ریاست جمهوری در چند ماه اخیر موجب شده که سیستان و بلوچستان به عنوان پایلوت برای بررسی وعده ها و تفاهمنامه های سفر رئیس جمهوری انتخاب شود.

وی با اشاره به طرح های مهم در دست اجرا در سیستان و بلوچستان، گفت: طرح آبرسانی با لوله در گستره 46 هزار هکتار در دشت سیستان از وعده های مهم رئیس جمهوری در سفر به استان بود که با اعتباری حدود 20 هزار میلیارد ریال در راستای دستور رهبر معظم انقلاب مصوب شد. اعتبار این طرح به تنهایی بیش از پنج برابر کل اعتبارات مصوب تملک دارایی امسال استان است و شاید غیر قابل باور باشد که اعتبارات مصوب این طرح به تنهایی بیش از کل اعتبارات عمرانی منطقه سیستان واقع در شمال استان شامل پنج شهرستان زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز در قبل و بعد از انقلاب است.

«علی اوسط هاشمی» استاندار سیستان و بلوچستان نیز در دیدار اخیرش با رئیس جمهوری، اظهار داشت: این استان با عنایت رهبر معظم انقلاب و توجه دولت یازدهم با وجود مشکلات فراوان اقتصادی کشور، در مسیر توسعه پایدار قرار گرفته و رئیس جمهوری نیز به تمام درخواست های ما پاسخ مثبت داده است. در حالی که سال 94 بدترین سال مالی برای کشور بود این استان تبدیل به کارگاه عمرانی برای ساخت طرح های زیربنایی در مسیر توسعه و پیشرفت شد.