آرشیو شنبه ۲۵ دی ۱۳۹۵، شماره ۴۷۳۵
اقتصاد مقاومتی
۸
الگوی مردمی

اشتغال زایی مددجوی کمیته امداد

حامد مولایی، زمانی مددجوی کمیته امداد امام خمینی(ره) بوده است، او اکنون کارآفرین است و با کشت توت فرنگی خرج زندگی را درمی آورد و اشتغال زایی هم کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج سازندگی، حامد مولایی، اهل جیرفت است، 28 سال دارد، او زمین کشت توت فرنگی دارد، در آمد سالانه اش 50 میلیون است. 6 کارگر دارد که او را در کشت کمک می کنند. صاحب کار بودنش دلیلی بر کار نکردنش نمی شود و همپای کارگرهایش کار می کند.

او 28 سال دارد اما در زندگی طعم مشکلات زیادی را چشیده است، هنگامی که پدرش فوت می کند، آنان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) درآمدند و از آن روز زندگی روی خوش به آنان نشان نداد. هنگام کار که رسید، حامد تلاش های زیادی کرد تا بتواند روی پای خود بایستد تا بتواند توانایی اداره زندگی را داشته باشد و از تحت پوشش کمیته امداد درآید.

او با اندکی پس انداز و گرفتن تسهیلات از بانک و کمیته امداد توانست نه تنها خرج خود را در بیاورد بلکه 6 خانواده را نیز صاحب نان کند.

این کارآفرین درباره فعالیت خود می گوید: سال 1390 مبلع 10 میلیون تومان پس انداز داشتم. مبلغ 7 میلیون تومان از تسهیلات کمیته امداد امام خمینی(ره) استفاده کردم و توانستم در زمینی که داشتم، کشت توت فرنگی راه بیندازم.

وی ادامه می دهد: سال 90 زمین کشت توت فرنگیم 2 هزار متر بود، دوباره از بانک و تسهیلات کمیته امداد استفاده کردم و مبلغ 30 میلیون تومان تسهیلات اشتغال گرفتم و توانستم شغلم را توسعه دهم و در حال حاضر 10 هزار متر زمین کشت توت فرنگی دارم.

مولایی بیان کرد: علاقه زیادی داشتم تا کشت توت فرنگی را یاد بگیرم و صاحب کار شوم، ابتدای کار، هر نهال را با مبلغ 400 تومان می خریدم اما وقتی کارم گسترده تر شد و تجربه ام زیاد شد، توانستم خود نهال را تولید کنم که هر نهال برایم 150 تومان درمی آید.

این کارآفرین تصریح کرد: تمام محصولاتم ارگانیک است و به چند شهر ازجمله تهران نیز فروش توت فرنگی دارم.

وی همچنین درباره کارگرها و درآمد خود نیز گفت: در حال حاضر 6 کارگر دارم؛ که همه آنان از افراد نیازمند جامعه هستند. سالانه بیش از 50 میلیون تومان درآمد دارم.