آرشیو شنبه ۲۵ دی ۱۳۹۵، شماره ۴۷۳۵
ایران ورزشی: منهای فوتبال
۱۰

برهانی، هیولای بزرگ لیگ بلغارستان شد

حضور مائده برهانی در لیگ والیبال بلغارستان از سوی رسانه های خارجی بازتاب زیادی داشته و این که او با پوشش اسلامی در این کشور حاضر شده، به عنوان نکته ای جالب توجه مورد اشاره قرار گرفته است. یکی از سایت های بلغارستان دراین باره گزارشی را منتشر کرده و نوشته است: باشگاه شومن یکی از تاریخی ترین انتقالات خود را انجام داده و برای نخستین بار یک ایرانی را جذب کرده است.

مائده برهانی از باشگاه بانک سرمایه به شومن منتقل شده و نخستین بانوی ایرانی است که از کشورش در کشوری دیگر به صورت حرفه ای بازی می کند.

برهانی با 183 سانتی متر قد از 16 سالگی والیبال را آغاز کرده و تصمیم گرفته است با حجاب اسلامی در لیگ بلغارستان حضور پیدا کند. این والیبالیست ایرانی ادامه می دهد: این ایده از من بود زیرا به اسلام ایمان و به آن علاقه دارم. حجاب سنت ماست. امیدوارم این اتفاق پلی برای ورزشکاران دیگر ایران باشد.

او در پاسخ به پرسش این سایت بلغاری که بلغارستان را چطور می بیند، گفت: کشور بسیار خوبی است. امیدوارم شرایط خوبی داشته باشم و بتوانم تاریخ ساز شوم. بنابر اعلام این سایت بلغاری، مبلغ قرارداد برهانی مشخص نیست. یک روزنامه بلغارستانی هم از مائده برهانی به عنوان هیولای بزرگ نام برد. همچنین سایت های دیگر از جمله لهستان و ایتالیا نیز خبرهایی را در این خصوص منتشر کرده و از این انتقال به عنوان یک انقلاب در ورزش بانوان نام برده اند.