آرشیو یکشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۵، شماره ۶۴۰۸
صفحه اول
۱

وزیر کشور:پسابرجام دسترسی تولیدکنندگان به بازارهای جهانی را فراهم کرد

وزیر کشور در سی و سومین نشست ستاد اقتصاد مقاومتی که با حضور استاندار مرکزی برگزار شد، گفت: پسابرجام شرایط دسترسی تولیدکنندگان به بازارهای جهانی را تقویت و فراهم کرد.

به گزارش ایلنا، رحمانی فضلی افزود: پسابرجام شرایط و تسهیلات مناسبی را برای ارتباطات آسان در بازارهای جهانی و عرضه محصولات داخلی در این بازارها در اختیار تولیدکنندگان داخلی و صادرکنندگان قرار داد تا بتوانند از این ظرفیت ها برای افزایش تولید و رونق اقتصادی در استان و کشور بهره گیری کنند. وی ادامه داد: برجام با حمایت رهبر معظم انقلاب، مقاومت و پیگیری رئیس جمهوری و دولت به نتیجه رسید و این مهم به معنای اعتماد به طرف مقابل نیست، بلکه حاصل حمایت، تلاش و مقاومت است و می طلبد که بقیه راه نیز تداوم داشته باشد. وزیر کشور خاطرنشان کرد: دشمن هرگاه احساس کند مردم از این حمایت و تلاش شان دست برداشته اند، کینه توزی خود را علیه کشور مضاعف می کند.

رحمانی فضلی افزود: مساله برجام امتیازهایی را برای مردم و کشور به همراه داشته و این امتیازها ایران را در عرصه بین المللی تقویت کرده است. وی ادامه داد: مسائل نباید به گونه ای مطرح شود که تلاش ها هیچ پیروزی در پی نداشته و تمامی برجام شکست بوده است چرا که واقعیت این است که ما توانسته ایم اراده خود را به جهانیان ثابت کرده و موانع و مشکلات را برطرف کنیم. رحمانی فضلی در بخش دیگری از سخنان خود، اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی مورد نظر رهبر معظم انقلاب را از مهم ترین برنامه های دولت تدبیر و امید عنوان کرد و گفت: مسئولان و مردم در کنار یکدیگر باید برای اجرای نقشه راهبردی که رهبر معظم انقلاب برای کشور ترسیم کرده اند، بکوشند. وی ادامه داد: انقلاب اسلامی از ابتدا الگوهای مختلفی را در حوزه اقتصاد تجربه کرده است ولی سیاستی که نظریه و اجماع واحد در حوزه های مختلف عملی و تجربی بر روی آن باشد وجود نداشته است و اکنون نقشه راهی که رهبر معظم انقلاب در سیاست های اقتصاد مقاومتی برای کشور ترسیم کردند راه نجات کشور است.