آرشیو دوشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۵، شماره ۴۷۳۷
ایران
۱۵

کویر خراسان جنوبی پس از سال ها سفیدپوش شد

مردم خراسان جنوبی پس از سال ها بار دیگر شاهد بارش برف و سفیدپوش شدن این استان هستند. این در حالی است که بارش برف موجب خوشحالی و شادی مردم و حضور گسترده آنان در پارک ها و بوستان ها شده است.

به گزارش مهر، این استان 18 سال خشکسالی پی درپی را تجربه کرده که موجب شده به بیش از 470 روستای این استان با تانکر آبرسانی شده و بیش از 70درصد قنوات استان نیز خشک شود.

اما بارش اولین برف زمستانی پس از گذشت سال ها موجب خوشحالی و شعف بسیاری از مردم این استان شده و بسیاری از شهروندان را به خیابان ها کشانده است.

شور و شعف را می توان در بغض های کهنه کشاورزی قامت خمیده یافت که برای این رحمت الهی نماز شکر گذارده است. شادی مردمان خراسان جنوبی را می توان در برق چشمان دختربچه ای خلاصه کرد که برای طلوع خورشید و بازی با آدم برفی بی قراری می کند.

در همین حال، مدیرکل هواشناسی خراسان جنوبی در این باره بیان کرد: در شهرستان زهان بارش 8 سانتی متری برف را داشته ایم.

علیرضا خندان رو افزود: طی این مدت شهرستان در میان با بارش 5/3 سانتی متر برف رو به رو بوده و 2/4 میلی متر نیز آب حاصل از این بارندگی ها بوده است. وی ادامه داد: همچنین آب حاصل از بارش باران و برف در شهرستان بیرجند 5/3 میلی متر، حاجی آباد 12 میلی متر، زهان 9/7 میلی متر، آرین شهر 7 میلی متر و محمدشهر نیز 3 میلی متر بوده است.