آرشیو چهارشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۵، شماره ۴۷۳۹
صفحه آخر
۲۰

تلاش می کنیم مصلی، پاتوق مذهبی شود

روز گذشته مطلبی به نقل از کانال دکتر علی دارابی، استاد دانشگاه درباره به درازا انجامیدن تکمیل مصلای تهران در این صفحه منتشر شد که با جوابیه روابط عمومی مصلی همراه شد.

روابط عمومی مصلی اعلام کرد: وظیفه ساخت مصلی به عهده وزارت راه و شهرسازی است و بودجه احداث هم از همین مکان تخصیص می یابد. اشاره کرده اید که در تقویم نمایشگاهی مصلی عناوینی که در یادداشت آمده، مطرح شده است. اغلب نمایشگاه های مصلی در مجموعه چهل سرا در ضلع جنوبی خیابان شهید بهشتی برپا می شود که در طرح اولیه مصلای پایتخت به عنوان بازار ایرانی و اسلامی طراحی شده است.

در طرح کلی کاربری مجموعه مصلای شمالی (گلگشت) فضای سبز در نظر گرفته شده و خوشبختانه اجرای پروژه چهارباغ، به همت تلاشگران قرارگاه خاتم آغاز شده است.

در بخش دیگری از این جوابیه آمده است: مصلای امام خمینی(ره) تمام هزینه های مربوط به برگزاری نمازجمعه و نماز عید فطر را پرداخت می کند آن هم در شرایطی که مصلی بودجه ای برای چنین اموری در بودجه دولتی و غیردولتی ندارد و درآمد ناشی از برگزاری نمایشگاه ها را صرف برپایی چنین مراسمی و برنامه هایی از این دست نظیر مراسم ویژه ماه مبارک، شب های احیا و... می کند.

در مصلای امام خمینی(ره) به همراه تیم مدیریتی جدید در حوزه بهره برداری و امور فرهنگی یک سال و اندی است که تلاش می شود در کنار جهادگران قرارگاه خاتم الانبیا که دوباره پیمانکار احداث مصلی شده اند، مصلی به پاتوق فرهنگی و مذهبی پایتخت تبدیل شود.