آرشیو پنجشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۵، شماره ۲۷۸۱
هنر
۱۴

آنچه از «تمارض» مسافر برلین می دانیم

شرق: کارگردان فیلم «تمارض» که به بخش «فروم» جشنواره برلین راه یافته است، گفت: این فیلم اولین فیلم بلند سینمایی ام است که با پروانه ویدئویی ساخته شده است. عبد آبست که تجربه بازی در فیلم «ماهی و گربه» را داشته و یکی از بازیگران اصلی فیلم «هجوم» ساخته اخیر شهرام مکری است، بیشتر در تئاتر فعال بوده و در سال های اخیر در سینما هم فعال تر شده است. او سال 2014 فیلم نیمه بلندش «گوشه» را در مقام کارگردان در فستیوال قاهره به نمایش گذاشت. به گفته او، فیلم «تمارض» یک اثر تجربی است که مهر امسال آماده نمایش شده و پیش تر، 40 جلسه فیلم برداری آن به طول انجامیده است و 9 ماه مراحل پس از فیلم برداری طول کشیده تا فیلم آماده نمایش شود.

عبد آبست که در ترکیب بازیگران فیلم «تمارض»، از بازیگران جوان و حرفه ای تئاتر بهره برده است، در پاسخ به اینکه آیا فیلمش را به جشنواره فیلم فجر ارائه داده است؟ به ایسنا گفت: به هیچ وجه مایل نیستم درباره جشنواره فیلم فجر صحبت کنم. در خلاصه داستان «تمارض» که پخش بین المللی آن برعهده محمد اطبایی است، آمده: «سه پسر جوان به منزل یک پیرمرد می روند». به گفته عبد آبست؛ فیلم «تمارض» که دارای پروانه نمایش ویدئویی است، مجوز نمایش خارجی اش را هم از وزارت ارشاد گرفته. فیلم «تمارض» که اولین نمایش جهانی اش را در بخش «فروم» جشنواره برلین تجربه خواهد کرد؛ محصول «هیچ فیلم» به تهیه کنندگی مریم شفیعی است.

بازیگران: عبد آبست، وحید راد، مجید یوسفی، دانیال خجسته، شهرزاد سیفی، اصغر پیران، جواد پورحیدری، جواد پولادی، علیرضا ساوه درودی، ایمان بسیم، حنانه شاهرخی، حسن و حسین جعفری.

موسیقی و طراحی صدا: بامداد افشار، مدیر تولید: جمشید ابراهیم کرمانی، طراح چهره پردازی: احسان روناسی.