آرشیو یکشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۵، شماره ۶۴۲۰
فرهنگ و هنر
۲۲
سینما

گمانه زنی ها درباره حضور یا غیبت فرهادی در مراسم اسکار

ایران: رئیس شورای ملی ایرانیان امریکا در توئیتی خبر داد که اصغر فرهادی اجازه ورود به امریکا را ندارد. تریتا پارسی در توئیتی که ابتدای آن «تاییده شده» آمده نوشته است: «اصغر فرهادی نماینده ایران اجازه نخواهد داشت برای حضور در مراسم اسکار وارد خاک امریکا شود. او در رشته بهترین فیلم خارجی زبان نامزد شده و...» هنوز رسانه های غربی خبری رسمی در این باره منتشر نکرده اند و مدیران اسکار هم واکنشی نشان نداده اند.

توضیح روابط عمومی فروشنده

با این حال روابط عمومی دفتر اصغر فرهادی اعلام کرد: «آقای فرهادی برای سفر به امریکا منع قانونی ندارد اما تصمیمش را برای حضور و یا حضور نیافتن در مراسم تا چند روز آینده به طور رسمی اعلام خواهد کرد.»

توییت تازه ترانه علیه ترامپ

ترانه علیدوستی که با تحریم اسکار خبرساز شده بود، اعتراض خود را در توییتر ادامه می دهد. بازیگر «فروشنده» در اعتراض به فرمان اجرایی تبعیض آمیز ترامپ برای ممنوعیت ورود اتباع ایران و شش کشور مسلمان دیگر به امریکا نوشت: «مهاجمان یازده سپتامبر شهروند کشورهایی هستند که در فهرست تحریم های امریکا قرار ندارند، هیچ فردی از ایران به دلیل حمله به خاک امریکا متهم نشده است.» این توییت تکه ای از گزارش نیویورک تایمز درباره اقدام تبعیض آمیز اخیر دونالد ترامپ است.