آرشیو پنجشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۵، شماره ۴۷۵۲
سیاسی
۲

تجدید بیعت مسئولان عالی قضایی با آرمان های امام(ره)

رئیس قوه قضاییه در مراسم تجدیدمیثاق با آرمان های امام خمینی(ره) گفت: انقلاب اسلامی انقلابی بی بدیل است که با رهبری های داهیانه امام خمینی(ره) 38 سال پیش پدید آمد.

به گزارش میزان، آیت الله آملی لاریجانی با بیان این که شاخصه مهم این نظام مردم سالاری و اسلامیت نظام است، تصریح کرد: در چارچوب این نظام که منادی انقلاب و بشریت است، برای قوه قضاییه وظایف خطیری ترسیم شده که ازجمله آن گسترش عدالت، احیای حقوق عامه، رسیدگی به دعاوی مظلومان و تعقیب مجرمان است، لذا قوه قضاییه برحسب آنچه در قانون آمده و آنچه امام خمینی(ره) تعریف کردند، در زمینه احقاق حقوق، تعقیب مجرمان، برخورد با مفسدان و پیشگیری از جرم در چارچوب قانون اساسی وظایف مهمی به عهده دارد و مسئولان قوه قضاییه آنچه در توان دارند، به میان آورده اند و به میان خواهند آورد. وی بیان کرد: ما مسئولان قوه قضاییه آنچه در توان داریم برای پیشبرد این اهداف به کار می گیریم و بخصوص در برخورد با مفسدان افتصادی، تامین آزادی های مشروع، احیای حقوق عامه، گسترش عدالت، رسیدگی متقن به دعاوی و تظلم خواهی، احیای حقوق عامه، رسیدگی سریع و عاجل و تظلم خواهی و امنیت اقتصادی در تلاش هستیم.

آیت الله آملی لاریجانی ادامه داد: طبیعتا محدودیت هایی در قوه قضاییه داریم و تلاش مسئولان این است که در همین چارچوب و در حد مقدورات بتوانیم مشکلات را مرتفع کنیم.

بحث تاخیر در اجرای حکم زنجانی مطرح نیست

محمدجعفر منتظری، دادستان کل کشور هم در حاشیه مراسم دیروز در پاسخ به سوالی در خصوص این که حکم پرونده احمد منتظری، قطعی شده است یا خیر، گفت: حکم پرونده در آینده اعلام خواهد شد.

به گزارش میزان، منتظری در پاسخ به پرسشی مبنی بر این که آیا پیدا شدن متهم جدیدی در پرونده بابک زنجانی در اجرای حکم اعدام او تاخیری ایجاد خواهد کرد یا خیر، تصریح کرد: فعلابه دنبال این هستند که بتوانند هرچه زودتر اموال بیت المال و اموال مردم را به آنها برگردانند و بحث تاخیر در اجرای حکم اعدام مطرح نیست.

به گزارش فارس، قاضی سراج، رئیس سازمان بازرسی کل کشور هم از ورود دادسرای تهران به پرونده پلاسکو خبر داد.