آرشیو پنجشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۵، شماره ۴۷۵۲
حوادث
۱۹

بیمار روانی در ترکیه خبرساز شد

خودکشی یک بیمار روانی در بیمارستانی در ترکیه خبرساز شد.

بعدازظهر دیروز مردی مسلح از یکی از اتاق های کلینیک روانپزشکی وابسته به دانشکده پزشکی «جراح پاشا» در دانشگاه استانبول بیرون آمد و به سمت محلی رفت که پزشکان و تعدادی از کارکنان بیمارستان در آنجا حضور داشتند. او سلاحش را به سمت آنها گرفت و همه را به مرگ تهدید کرد. بعد هم به داخل اتاقی رفت و تهدید به تیراندازی کرد.ماموران با حضور در آنجا و بررسی های اولیه متوجه شدند مرد مسلح از بیماران مرکز روانپزشکی آنجاست.

یکی از مسئولان بیمارستان «جراح پاشا» در شهر استانبول ترکیه گفت: یک افسر پلیس مسلح که در این بیمارستان تحت درمان روانی است، خود را در اتاقی حبس و سعی کرد خودکشی کند و این مساله باعث آشفتگی در بیمارستان شد.

سخنگوی این بیمارستان نیز گفت: همه کارکنان بیمارستان از بخش روانی خارج شده اند و پلیس در تلاش برای متقاعد کردن این مرد مسلح است تا از خودکشی صرف نظر کند. ماموران با اخطار به متهم، از او خواستند تسلیم شود اما او هنوز به خواست پلیس توجهی نکرده است. ماموران در تلاشند این گروگان را پیش از خودکشی، بازداشت کنند.

به گزارش بی.بی.سی، در حالی که در ابتدا موضوع گروگانگیری اعلام شد، تحقیقات پلیسی نشان می داد که مرد روانی کسی را گروگان نگرفته است. او فقط خودش را در یکی از اتاق های بیمارستان جراح پاشا زندانی و با سلاحی که در دست داشت، تهدید کرده بود خود و دیگران را خواهد کشت. ماموران به گفت وگو و مذاکره با این مرد پرداختند و سرانجام او تسلیم شد و سلاحش را به پلیس تحویل داد. این حادثه بدون این که به کسی آسیبی برسد، پایان یافت.