آرشیو پنجشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۵، شماره ۴۷۵۸
جامعه
۱۷

تنظیم 246 سند پیش فروش در 10 ماهه گذشته

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران با بیان این که کل وصولی حق ثبت در ده ماهه گذشته 26 هزار میلیارد تومان بوده که به خزانه دولت واریز شده، گفت: در ده ماهه گذشته 246 مورد سند پیش فروش تنظیم شده است.

به گزارش میزان، محمدرضا دشتی اردکانی درباره آخرین وضعیت ثبت سند رسمی نیز افزود: هفته گذشته کمیسیون اصل 90 پس از مدت ها بررسی سند ثبت شده در دفاتر اسناد را رسمی دانست و مسائل چند ساله و اختلاف نظر با نظرات قاطع نمایندگان کمیسیون اصل 90 مجلس بین ناجا و کانون سردفتران به اتمام رسید.

دشتی اردکانی با انتقاد از سرمایه گذاری روی این اختلاف نظر بیان کرد: در این راه هزینه های مختلفی صرف شده و وقت مطبوعات هم گرفته شد.

به گفته وی،کانون سردفتران آمادگی صددرصدی دارد طبق قانون در سراسر کشور، دفاتر اسناد رسمی را در مراکز تعویض پلاک مستقر کند تا مردم بخصوص درکلانشهرها دچار سردرگمی نشوند.

رئیس کانون سردفتران و دفتر یاران بیان کرد: همه مسئولان قوه قضاییه اعلام کردند سند مالکیت سندی است که در دفاتر اسناد تنظیم می شود و چند ماه قبل نیز معاون اول قوه قضاییه این موضوع را تاکید کرد.

وی درباره میزان حق الثبت نیز گفت: متاسفانه این موضوع در برنامه ششم توسعه حل نشد؛ اما در بودجه این موضوع لحاظ خواهد شد و قرار است نمایندگان بحث کاهش نرخ حق الثبت تعویض خودرو را بررسی کنند. امیدواریم این طرح رای بیاورد و کاهش یابد تا فشار از روی مردم برداشته شود.