آرشیو پنجشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۵، شماره ۲۱۵۸۱
اخبار کشور
۳
اخبار ادبی و هنری

نبرد دریایی ایران و آمریکا به تهران رسید

اکران انیمیشن سینمایی «نبرد خلیج فارس 2» از دیروز در تهران آغاز شد.

به گزارش خبرنگار کیهان، پویانمایی 80 دقیقه ای «نبرد خلیج فارس 2» که به نمایش جنگ دریایی ایران و آمریکا می پردازد، از هفته قبل در سینماهای مشهد مقدس شروع شده بود، از روز چهارشنبه 18 اسفند در تهران هم روی پرده رفت.

هم اکنون در دو سینما؛ پردیس آزادی و سینما سپیده، اکران این فیلم درحال برگزاری است، اما به گفته کارگردان «نبرد خلیج فارس 2» در صورت استقبال مردم، تعداد سینماهای نمایش دهنده این اثر افزایش خواهد یافت.

فرهاد عظیما، کارگردان «نبرد خلیج فارس 2» در گفت وگو با خبرنگار کیهان گفت: خبرهای رسیده از تهران حاکی از استقبال نسبتا خوب قشرهای مختلف مردم از این انیمیشن است. طی روزهای گذشته نیز برای این انیمیشن دو برنامه اکران دانشجویی در دانشگاه های فردوسی و امام رضا(ع) در مشهد برگزار شد که دانشجویان با تفکرات و سلایق مختلف، از این انیمیشن استقبال کردند.

وی از مردم تهران دعوت کرد تا به دیدن «نبرد خلیج فارس 2» بروند و تاکید کرد: مسئله ما فروش نیست، بلکه مهم حمایت از یک اثر ملی است.

وی همچنین از حمایت نکردن آموزش و پرورش از این انیمیشن انتقاد کرد و گفت: متاسفانه در کلان شهر مشهد، آموزش و پرورش و مدارس، دانش آموزان را به دیدن فیلم هایی نامناسب برای این مقاطع سنی می برند، اما برای دیدن «نبرد خلیج فارس 2» محدودیت سنی قائل هستند. برای من جای سوال است که چطور ممکن است برای انیمیشنی که اقتدار کشور را نمایش می دهد، محدودیت سنی قائل شده اند، اما از سایر فیلم ها که هیچ تناسبی برای کودکان و نوجوانان ندارند، حمایت می کنند؟