آرشیو شنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۵، شماره ۶۴۵۴
حوادث
۱۷

جنایتکاری که از چوبه دار گریخت

گروه حوادث/ مردی که در جریان سرقت از گله گوسفندان، مرد چوپان را به قتل رسانده و با پرداخت دیه 250 میلیون تومانی از اعدام رهایی یافته بود، در شعبه دوم دادگاه کیفری تهران از جنبه عمومی جرم محاکمه شد.

به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، سال 89 ماموران کلانتری شهریار در جریان قتل یک چوپان در محل چرای گوسفندان قرار گرفتند. بررسی های اولیه نشان می داد مقتول پیش از مرگ درگیر شده و مهاجمان بیش از یک نفر بوده اند.بنابراین با دستور بازپرس ویژه قتل، تحقیقات درباره مرگ چوپان جوان در دستور کار ماموران پلیس آگاهی شهریار قرار گرفت. نخستین فرضیه قتل به خاطر سرقت احشام بود که پس از تحقیقات فراوان این فرضیه قوت گرفت واعضای باندی 4 نفره در این باره دستگیر شدند.

متهمان ابتدا منکر دخالت در این قتل شدند اما سرانجام یکی ازآنها در بازجویی لب به اعتراف گشود و گفت: «آن روز 4 نفری سراغ گله مرد چوپان رفته بودیم که ناگهان مقتول سر رسید. شهرام(یکی از اعضای باند) با دیدن چوپان جوان به طرفش حمله کرد و او را به قتل رساند.»با این اعترافات، شهرام تحت بازجویی قرار گرفت و اتهام قتل را پذیرفت.پس ازبازسازی صحنه جنایت، متهم ردیف اول به اتهام سرقت به عنف و قتل در دادگاه کیفری یک به اعدام محکوم شد که این رای به تایید دیوان عالی کشور نیز رسید.اما عامل جنایت در یکقدمی اعدام بود که با پرداخت 250 میلیون تومان و گرفتن رضایت خانواده مقتول از چوبه دار رهایی یافت. به این ترتیب وی هفته گذشته در شعبه دوم دادگاه کیفری حاضر شد و از جنبه عمومی جرم تحت محاکمه قرار گرفت. قضات نیز پس ازپایان جلسه برای صدور حکم وارد شور شدند.