آرشیو شنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۵، شماره ۴۷۸۲
رسانه
۵

افتتاح فرستنده سوم دیجیتال و ایستگاه پر قدرت مدرس

فرستنده سوم دیجیتال و ایستگاه پرقدرت شهید مدرس با حضور معاون امور استان های سازمان صدا و سیما در مشهد افتتاح شد. همچنین شبکه ایران کالاکه مدتی است راه اندازی شده بود به صورت رسمی در مشهد و شهرستان های چناران، تربت جام، فریمان، سرخس، تایباد و نیشابور بهره برداری شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت امور استان ها، دکتر علی دارابی در این مراسم که جمعی از مقامات استانی از جمله استاندار خراسان رضوی نیز حضور داشتند، گفت: مهم ترین هدف از راه اندازی شبکه ایران کالا، حمایت از تولیدات داخلی و کارآفرینی در کشور است و این شبکه بخشی از خدمات خود را برای معرفی کالاهای صنایع کوچک به صورت رایگان در اختیار صنعتگران و صاحبان صنایع قرار می دهد.

وی در تبیین سیاست های رسانه با تاکید بر محوریت حضور مردم در رسانه گفت: مردم و بخصوص جوانان باید خود را در قاب رسانه ببینند و حضور مردم و پیگیری مطالبات آنها مهم ترین هدف برنامه سازی است.

معاون امور استان های سازمان صدا و سیما با اشاره به ویژگی های شهر مشهد و حضور میلیونی زائران امام رضا علیه السلام تصریح کرد: باید فرهنگ تکریم زائران امام رضا(ع) بیش از پیش نهادینه شود.

دکتر دارابی افزود: در حوزه تولید فیلم، سریال، انیمیشن و مستند باید نهضت تقویت فیلمنامه نویسی فعال شود و رسانه با ورود به موضوع آسیب های اجتماعی باید با نشان دادن روح زیبای زندگی، این آسیب اجتماعی را تعدیل کند.

معاون امور استان های صداوسیما درخصوص موضوع انتخابات نیز گفت: مشارکت گسترده مردم در انتخابات، وظیفه مهم رسانه ملی و شبکه های استانی است اما آنچه در شبکه های استانی بیش از هر چیزی مهم است، ورود به انتخابات شوراهاست، چرا که مردم باید بخوبی آگاه باشند که معیارهای انتخاب اصلح چیست.

او تاکید کرد: در حوزه انتخابات، استقلال رسانه باید حفظ شود و هر گونه تولید و پخش برنامه ها باید فراجناحی و با تکیه بر همین استقلال باشد.