آرشیو پنجشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۵، شماره ۲۸۲۸
سیاست
۷

الو شرق

88640260

sharghline@sharghdaily.ir پیامک: 30004699

•بازنشسته تامین اجتماعی هستم. ظاهرا دولت قصد دارد همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری را در سال 96 اجرا کند. سوال من این است چطور است که دولت بدهی خود را به سازمان تامین اجتماعی پرداخت نمی کند که در ارتباط با بازنشستگان تامین اجتماعی یکسان سازی حقوق انجام شود، ولی در ارتباط با کارمندان کشوری و لشکری اولویت قائل می شود؟ این واقعا یکسان سازی است که من با حقوق 900 هزار تومان با این همه مخارج، خودم و خانواده ام با مشکلات کنار بیاییم؟

•در ارتباط با نحوه تعویض کارت های ملی هوشمند می خواستم مطلبی را عرض کنم و آن اینکه روز اول که مراجعه می کنیم و مدارک لازم را ارائه می دهیم به ما می گویند منتظر شوید تا برای شما پیامک ارسال شود بعد از 8،9 ما ه پیامکی ارسال می شود که آدرس مکان دیگری را به شما می دهند؛ مثلادفتری که مراجعه کردیم واقع در سعادت آباد است، پیامکی که ارسال می شود و باید مراجعه کنیم در یافت آباد است. این واقعا باعث گلایه مندی شهروندان می شود. این باید به شکلی برنامه ریزی شود که مردم سرگردان نشوند. برای خیلی ها پیامک ارسال نشده، برای خیلی ها پیام ارسال شده و مراجعه کردند، ولی گفتند کارت شما هنوز آماده نیست. اینها همه چیزهایی است که باید با دقت و نظم بیشتری انجام شود.

•درحالی که بسیاری از ساختمان های موجود در شهرهای مختلف کشور اعم از ویلایی و خصوصا غیرویلایی که تاکنون احداث شده اند، چه در گذشته یا در سال های اخیر، با اخذ مجوز و پروانه ساخت از شهرداری ها و امضای مهندسین ناظر بوده است، ولی متاسفانه به علت های مختلف و ظاهرا نامعلومی از استانداردهای لازم شهرسازی و پیش بینی های لازم قبلی مثلاپارکینگ متناسب با تعداد طبقات و رعایت ایمنی لازم در مواقع ضروری و اضطراری و فواصل تجهیزات ایمنی و شیرآلات آب آتش نشانی و ابعاد محل های بالابرها و آسانسور و سرویس های بهداشتی در محوطه های بیرونی و حیاط و پوشش سقف و نظم و ترتیب قرارگرفتن تجهیزات سرمایشی و گرمایشی و دیگر وسایل ضروری در پشت بام ها، آن طور که باید برخوردار نیستند.

محمود بلیغیان از اصفهان