آرشیو چهارشنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۶، شماره ۳۷۷۵
هنر و ادبیات
۱۲

خبر کوتاه

«مارگارت اتوود» از رقابت «بیلیز» جا ماند

هیات داوران جایزه ادبی «بیلیز» 2017 نام شش نویسنده را به عنوان راه یافتگان به مرحله نهایی این دوره معرفی کرد. با اینکه نویسندگان سرشناس و برنده جوایز «بوکر»، «بیلیز» و «گیلر» توانسته بودند در مرحله نخست توجه داوران را به خود جلب کنند، از آن میان تنها «مادلین تین» توانست به مرحله نهایی راه پیدا کند. نام رمان «تین» نویسنده کانادایی که جزو نامزدهای نهایی جایزه «من بوکر» 2016 نیز بوده، «نگو ما هیچ چیز نداریم» است.

«مارگارت اتوود» نویسنده مشهور کانادایی و برنده «بوکر» 2000 که مشهورترین نام در فهرست نامزدهای اولیه «بیلیز» امسال بود، موفق به ادامه این رقابت ادبی نشد. ایسنا

فیلمبرداری «کار کثیف» در ترکیه به پایان رسید

فیلمبرداری فیلم سینمایی «کار کثیف» به کارگردانی خسرو معصومی در ترکیه به پایان رسید. این کارگردان در این باره گفت: اواخر اسفندماه سال گذشته فیلمبرداری در ترکیه به پایان رسید اما هنوز تدوین و دیگر کارهای پس از تولید را آغاز نکرده ایم.

او گفته است: در قسمت های مربوط به ترکیه ما از دو سه بازیگر ترک استفاده کردیم اما این افراد از بازیگران شاخص سینمای ترکیه نبودند بلکه از بازیگرانی بودند که تاکنون در چند فیلم ترکیه ای حضور داشته اند. کارهای آماده سازی نهایی این فیلم حدود 6، 7 ماه زمان می برد به همین دلیل فکر نمی کنم به این زودی آماده نمایش شود. «کار کثیف» درباره کار و مهاجرت است. لووان هفتوان، پدرام شریفی، شاهرخ فروتنیان و... در این اثر به ایفای نقش پرداخته اند. مهر

عاطفه تهرانی کارگاه آموزشی برگزار می کند

عاطفه تهرانی سال جدید را با برگزاری کارگاه آموزشی «حرکت معاصر» آغاز می کند. این بازیگر و کارگردان تئاتر پروژه آموزشی خود را در بخش های متفاوت تعریف کرده است. «شناخت بدن»، «حرکت کردن به بهانه ابزار، اشیا و انرژی در فضا»، «یادگیری ابزار حرکت»، «شناخت زندگی بدن»، «چگونگی بداهه پردازی و خلاقیت» و «طراحی حرکت» از جمله بخش های تعریف شده برای این دوره آموزشی است. علاقه مندان به ثبت نام در این کلاس های آموزشی می توانند با شماره تلفن 09386535474 تماس بگیرند.