آرشیو پنجشنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۶، شماره ۶۴۶۹
جهان
۲۰
خاورمیانه

بیانیه گروه هفت: فورا جنگ یمن متوقف شود

وزیران خارجه هفت کشور صنعتی جهان، از طرف های درگیر در یمن خواستند برای جلوگیری از تلفات بیشترغیرنظامیان، فورا جنگ را متوقف و از طریق همکاری سازنده با فرستاده ویژه سازمان ملل، به ازسرگیری گفت و گوها کمک کنند.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری الیمن الان، وزیران خارجه گروه هفت شامل فرانسه، کانادا، آلمان، ایتالیا، ژاپن، انگلیس و امریکا، در پایان نشست سالانه خود در شهر «لوکا» ایتالیا، با اظهار نگرانی از وضعیت بحرانی انسانی در یمن به دلیل تداوم جنگ نسبت به خطر گرسنگی در این کشور، خواستار تضمین ورود کمک های بشردوستانه به صورت کامل و امن به همه بنادر و مناطق یمن جهت ارسال آن به همه اقشار جامعه که با خطر فقدان امنیت غذایی، سوءتغذیه و گرسنگی مواجه هستند، شدند.

روز گذشته نیروهای ارتش یمن یک فروند موشک بالستیک از نوع «قاهر 2» به مواضع نیروهای متجاوز در منطقه «المخا» واقع در غرب این کشور شلیک کرد که در این حمله پنج سرباز سودانی کشته و 22 نفر زخمی شدند. نیروهای مسلح سودان نیز در بیانیه ای بر موفقیت مرحله نخست ماموریت محول شده به آنها مبنی بر تسلط بر تمامی اهداف مورد نظر در چارچوب طرح ائتلاف عربی، تاکید کردند.

همچنین ارتش و کمیته های مردمی نیز تجمع مزوران سعودی را در شهرستان «صرواح» هدف حمله قرار دادند. در پی حملات ارتش یمن به استان مارب نیز 10 مزدور سعودی کشته شدند. در همین حال روز گذشته ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان ضمن ممانعت از ورود سه کشتی حامل مواد غذایی به آب های منطقه ای یمن آنها را مجبور به دور شدن از بندر الحدیده کرد.

خبر دیگر اینکه دادگاه عربستان برای نخستین بار محاکمه یک زن را به اتهام مشارکت در اعتراض ها در این منطقه واقع در شرق این کشور آغاز کرد.