آرشیو یکشنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۶، شماره ۶۴۷۱
ورزشی
۲۳
یادداشت

دوئل کنید اما در خلوت خودتان

مهدی ملکی (دبیر گروه ورزش)

آتشفشان «علی»های نامی و بی بدیل فوتبال ایران برای بار چندم فعال شده است. آتشفشانی که هر بار فعال می شود، گدازه های داغ آن روی اعتبار و محبوبیت خودشان می ریزد و نامحسوس نزد مردم و هواداران از این مهم می کاهد. دایی و کریمی جنگ بی پایان و کهنه شان را اتوماتیک وار تمدید می کنند. اما این بار ماجرا وارد فاز جدیدی شده است؛ دعوت به مناظره تلویزیونی. در روزهایی که کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری، خود را آماده شرکت در مناظره ها می کنند، گویا علی کریمی هم هوس شرکت در شویی سرگرم کننده کرده است. در آخرین و تازه ترین جنگ این دو، ابتدا توپخانه جادوگر شلیک سهمگینی داشت و مواضع شهریار را نشانه گرفت!چهره های تیترساز فوتبال ایران، با گسترش فضای مجازی صفحه شخصی خود را تبدیل به میدانی تمام عیار برای این جنگ کرده اند و از آنجا به روزنامه ها و سایت ها می رسند. اما ماجرا چگونه شروع شد؟

ترکاشوند، معاون اقتصادی باشگاه پرسپولیس، عالیشاه و نوراللهی را خائن دانست. دایی در حمایت از این دو بازیکن نوشت: «خائن شمایی که با بازیکنان اوکراینی پول کلان به جیب زدی.» از اینجا به بعد با کنایه و طعنه کریمی به دایی جنگ آغاز شد. کریمی بازیکنی اوکراینی (سپانوویچ) را یادآوری کرد که زمان دایی به پرسپولیس آمد و تنها یک بازی انجام داد و رفت. دایی در واکنش، ابتدا از کریمی تعریف و تمجید و تاکید کرد که کاش کریمی بدون کینه قبلی اظهار نظر کند و سپس نوشت: «برای کریمی متاسفم. او باید یاد بگیرد بزرگ تر شود.» در پایان (البته فعلا) کریمی با دعوت دایی به مناظره تلویزیونی نوشت: «با قهرمانی امسال پرسپولیس حالاحالاها دستت به نیمکت تیم نمی رسه. دخیل ببند غیرفوتبالی ها بیان تا دوباره بتونی با قرارداد آنچنانی بشینی روی نیمکت...»

این گونه افشاگری های قطره چکانی، نه در راستای شفافیت و آگاه سازی است و نه کمکی به بهبود اوضاع فوتبال می کند. مردم و هواداران حوصله این گونه افشاگری ها که رنگ و بوی انتقام شخصی دارد را ندارند. چه اینکه در حوزه هایی غیر از فوتبال و ورزش هم شاهد چنین اتفاقاتی که تنها در راستای تامین منافع شخصی است، بسیار بوده اند. کریمی و دایی افراد باهوشی هستند و بهتر است با درک شرایط، به جای بازی با اعصاب و روان مردم و هواداران، یکبار برای همیشه دوئل کنند؛ البته در خلوت خودشان.