آرشیو سه‌شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۶، شماره ۲۱۶۱۲
صفحه آخر
۱۲

بزرگ ترین مسجد شیعیان سوئد را آتش زدند!

مرکز اسلامی امام علی(ع) بزرگترین مسجد اسلامی شیعیان در استکهلم سوئد در بحبوحه سیاست های نژادپرستانه دولت های غربی دچار آتش سوزی عمدی شد و سوخت.

در جلوه ای دیگر از گسترش اسلام هراسی در اروپا افراد ناشناس مسجد امام علی (ع) در منطقه «یاکوبزبرگ»، بزرگترین مسجد شیعیان در سوئد را به آتش کشیدند. آتش سوزی حدود ساعت یازده شب شنبه (10 اردیبهشت) به وقت محلی آغاز شد و آتش نشانان تا ساعت سه بامداد بخش بزرگی از آن را خاموش کردند. در بیانیه پلیس سوئد آمده است که در این آتش سوزی «کسی مجروح و مصدوم نشده» و پلیس محل آتش سوزی را برای تحقیقات در کنترل گرفته است. این مسجد تقریبا به طور کامل سوخته است.

براساس اطلاعیه مرکز اسلامی امام علی(ع) ارزیابی های اولیه پلیس نشان از عمدی بودن آن دارد. بر اساس آخرین مشاهدات، بخش هایی از مرکز به طور کامل از بین رفته و دود ناشی از این حادثه همچنان تمامی بخش های مرکز را پوشانده است.

مرکز اسلامی امام علی(ع) مرکزی مستقل، دینی و مردمی است که توسط جمعی از مسلمانان و پیروان مکتب اهل بیت(ع) در سال 1996 میلادی تاسیس شد. این مرکز هیچ گونه وابستگی به دولت و یا نهاد خاصی ندارد و اداره آن با تکیه بر شرع مقدس اسلام و قوانین کشور سوئد صورت می گیرد.

این مرکز اسلامی علاوه بر برنامه های ثابت خود همچون برگزاری منظم نمازهای جماعت، نماز جمعه، دعای کمیل و غیره در مناسبت های مختلف سال نیز دارای برنامه های گوناگون اسلامی و فرهنگی است که همواره با استقبال مسلمانان و بالاخص شیعیان مقیم سوئد و کشورهای همسایه همراه بوده است.