آرشیو چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶، شماره ۶۴۸۵
جهان
۲۰

دو خط خبر

شرکت فناوری های اکتشاف فضایی «اسپیس اکس» امریکا محرمانه ترین ماهواره جاسوسی این کشور را از مرکز فضایی کندی در فلوریدا به فضا پرتاب کرد. در واکنش به اقدام رئیس جمهوری ونزوئلا برای بازنویسی قانون اساسی جدید، رئیس پارلمان ونزوئلا از مردم خواست شورش کنند.

صندوق بین المللی پول برای رفع تنش ها بر سر معضل همیشگی مازاد تجاری چین در برابر امریکا، در کنار دولت امریکا در حال وارد آوردن فشار بر چین هستند تا این کشور بخش خدمات خود را به روی امریکا بگشاید.

وزیر دادگستری استرالیا گفت که تروریست های این کشور از کارت های هدیه برای سفر به خاورمیانه و انجام عملیات تروریستی سوء استفاده می کنند.

وزیر کشور فرانسه از زخمی شدن 6 نفراز افسران پلیس این کشور در جریان تظاهرات های خیابانی پاریس که به مناسبت روز جهانی کارگر برگزار شد، خبر داد.

بر اساس گزارش اداره بازرسی عمومی امریکا در بازسازی افغانستان (سیگار)، 807 نیروی دفاع ملی و نیروهای امنیتی افغانستان بین اول ژانویه و 24 فوریه کشته شدند که نسبت به 2015 حدود 35 درصد افزایش نشان می دهد.

جمعی از فعالان اجتماعی عربستان در اعتراض به وضعیت سخت معیشتی و افزایش نرخ بیکاری در میان جوانان این کشور با راه اندازی هشتگی با عنوان «گردهمایی بیکاران 30 آوریل»، خواستار برگزاری تظاهرات «مجازی» شدند.

به گزارش شبکه خبری «سی ان ان»، «دانیلا گرینه» مترجم اف.بی.آی که از مجوزهای امنیتی بالایی در پلیس فدرال امریکا برخوردار بوده با یک داعشی که مسئولیت جذب افراد را برای این گروه دارد، ازدواج کرده و پیش از سفر به همسر جدیدش هشدار داده که تحقیقات نیروهای امنیتی امریکا درباره او آغاز شده است.